گام به گام تا رویای شیرین؛ دختران هندبالیست ایران در مسیر تاریخ‌سازی

قلب ایران امروز در امان می‌تپد

تهران (پانا) – تیم ملی هندبال زنان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد، عصر امروز می‌تواند تاریخ‌سازی شیرینی را در ورزش ایران رقم زند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
گام به گام تا رویای شیرین؛ دختران هندبالیست ایران در مسیر تاریخ‌سازی

مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن در حال برگزاری است، از دقایقی پیش وارد چهارمین روز خود شده است، روزی که می‌تواند برای ورزش زنان ایران و رشته هندبال روزی تاریخی و به یاد ماندنی باشد.

اردن تیم ناشناس رقابت‌ها

ملی‌پوشان دختر هندبال ایران که پیش از این بهترین نتیجه ثبت شده آنها در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان پنجمی در سال‌های 2015 و 2017 بود، امروز ساعت 18:30 در حالی باید به مصاف تیم ملی اردن میزبان رقابت‌ها بروند که در 3 بازی ابتدایی خود 2 برد مقابل تیم‌های ملی کویت و فلسطین بدست آوردند و در دیدار با ژاپن نایب قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها با نمایشی قابل قبول با 3 گل اختلاف شکست خوردند، این در حالی بود که پیش از این تیم ملی هندبال زنان ایران 3 سال قبل در همین رقابت‌ها مقابل ژاپن با اختلاف 28 گل شکست خورده بود.

درباره تیم ملی اردن هم باید گفت که این تیم در 16 دوره قبلی رقابت‌ها غایب بوده و این دوره به واسطه میزبانی توانسته است در مسابقات حضور داشته باشد، پس بازی عصر امروز اولین تقابل تاریخ دو تیم محسوب می‌شود و طبیعی است که اردنی‌ها برای دختران ایران کمی ناشناس باشند. آنها تا به اینجای کار 3 بازی اول خود را برده‌اند و در رده دوم جدول بالاتر از تیم ملی ایران قرار گرفته است، البته این بردها در وضعیتی بدست آمده که اردن هنوز با تیم ملی ژاپن بازی نکرده و آخرین بازی خود را باید مقابل نایب قهرمان دوره گذشته رقابت‌ها برگزار کند.

قلب‌ها در امان می‌تپد

اگر امروز تیم ملی هندبال زنان ایران بتواند اردن را شکست دهد، هر چند تعداد بردهایش با اردن مساوی می‌شود اما به علت پیروزی در بازی روبرو به رده دوم صعود خواهد کرد و با توجه به اینکه بازی آخر تیم ملی ایران مقابل تیم ضعیف سوریه است و اردن باید به مصاف ژاپن برود، باید برد در بازی امروز را به معنی صعود به نیمه نهایی دانست، به عبارت دیگر دیدار امروز دختران ایران فینالی زودرس برای این تیم است.

در صورت پیروزی دختران ایران در این بازی، روزی تاریخی برای ورزش ایران رقم خواهد خورد و تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در تاریخ به مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا صعود می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار