جزئیات بازگشایی مدارس با ۳ راهبرد

واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور تمام می‌شود/به‌زودی اخبار خوشی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام خواهد شد

تهران‌ (پانا)‌ - سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازگشایی مدارس با ۳ راهبرد

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه شهید رجایی پیام خوبی برای جامعه دارد اظهار کرد: تمام برنامه ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی را در تعلیم و تربیت انجام دادیم در تلاشیم سال تحصیلی را در ابتدای مهرماه آغاز کنیم و زمینه بازگشایی مدارس را به صورت آرام و تدریجی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا الگوی بازگشایی مدارس را تدوین و به مدیران مدارس ابلاغ کردیم این موضوع در ۳ مسیر با ۳ راهبرد است؛ راهبرد اول غیرحضوری از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد است که در روزهای آینده از نسخه جدید شاد رونمایی خواهد شد.

کاظمی گفت: مهر امسال با این دو راهبرد آغاز می‌شود راهبرد سوم راهبرد حضوری است که در الگوی بازگشایی زمینه حضور آرام و تدریجی دانش‌آموزان را در فضای آموزشی مهیا می‌کنیم. این موضوع با حفظ سلامتی دانش‌آموزان خواهد بود‌.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد همچنین رویکرد تفویض اختیار نیز با توجه به تفاوت‌های اقلیمی را داریم که تصمیم به شورای مدرسه، تایید منطقه آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا منطقه واگذار شده است.

وی خبر داد استانداردهای حضور دانش‌آموزان نیز به مدارس در قالب پیوست‌ها ابلاغ شده است و شبکه نظارتی نیز بر وضعیت هر مدرسه نظارت خواهد داشت. تاکنون بیش از ۹۷ درصد ثبت نام‌ها در پایه اول ابتدایی به پایان رسیده و بیش از ۹۴ درصد ثبت نام‌ها در تمام پایه‌ها تمام شده، کتب درسی نیز به همین میزان تولید شده است.

کاظمی با اشاره به تسریع فرایند واکسیناسیون معلمان گفت: این وضعیت تا پایان شهریور تمام می‌شود واکسیناسون دانش‌آموزان در دستور وزارت بهداشت است که در روزهای آینده اخبار خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی داریم بازگشایی حضوری را با مدارس کم جمعیت داشته باشیم در مدارس پرجمعیت آموزش ترکیبی و در مدارس با تراکم بالا با حداقل حضور بازگشایی را داریم.

وی در پایان اظهار کرد: دولت و مجلس رتبه بندی و همسان سازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان را پیگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار