وزرای امور خارجه ایران و آمریکا دیدار می‌کنند؟

تهران (پانا) - نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که وزیر خارجه این کشور هیچ برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود در نشست هفته آتی در سازمان ملل ندارد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وزرای امور خارجه ایران و آمریکا دیدار می‌کنند؟

به گزارش رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور برنامه‌ای برای دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در گردهمایی سالیانه رهبران جهانی در سازمان ملل در هفته آتی ندارد.

او در این زمینه گفت: ما با ایرانیان در وین تعامل داشتیم و گفت‌وگوها ادامه پیدا خواهند کرد. ما برنامه‌ای برای دیدارهای دوجانبه در زمان حضور آنها در اینجا نداریم اما این بدین معنا نیست که گفت‌وگو با ایرانیان برایمان از ارزش برخوردار نیست؛ چرا که می‌خواهیم در مسائل مرتبط با برجام به جلو حرکت کنیم.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشور‌های مختلف آغاز به کار خواهد کرد.

تخت روانچی گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز صبح روز اول اجلاس به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نیویورک حضور پیدا خواهند کرد.

اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از سه‌شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار