وقتی علم هم نتوانست به داد دختر ۱۲ساله برسد

تهران (پانا) - «ماه در می‌زند» در تازه‌ترین برنامه خود میزبان نیکوکارانی بود که با مردم دورترین روستاهای کشور سروکار دارند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
وقتی علم هم نتوانست به داد دختر ۱۲ساله برسد

به گزارش مشاور رسانه‌ای؛ برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» ویژه‌برنامه محرم و صفر که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن شبکه دو می‌رود چهارشنبه‌شب میزبان محمود قویدل، محمدرضا میرالوند و سیامک فکوری بود که بیشتر فعالیت‌شان در مناطق محروم و مرزی کشور انجام می‌شود.
محمود قویدل که مدت‌ها به عنوان حامی به روستاهای مختلف سر زده و با اهالی بسیاری از این روستاها رفاقت دارد در بخشی از روایت خاطراتش از موردی گفت که شرمنده یک دختر ۱۲ساله شده است: ما افراد زیادی را از روستاهای دور به تهران آوردیم و درمان کردیم اما یک‌بار فقط کاری از دستمان برنیامد. یک دختر ۱۲ساله که صبح که بیدار شد و متوجه شد چشمانش نمی‌بیند. او را به تهران آوردیم و جواب آزمایشاتش را برای آلمان هم فرستادیم اما آنجا فهمیدم علم هم کاری از دستش برنمی‌آید و این دختر که مادر هم ندارد نابینا شد.
محمود قویدل و دوستانش در این برنامه از اوج محرومیت در بعضی روستاها گفتند که در بعضی موارد حتی جاده هم ندارند و برای رسیدن به آنها باید از نیسان استفاده کرد و چند ساعت طولانی در راه بود: در بشاگرد روستایی وجود دارد که ۸۰کیلومتر با شهر فاصله دارد اما چون جاده ندارد برای رسیدن به آن باید دو میلیون و پانصدهزارتومان کرایه نیسان بدهیم و چند ساعت در راه باشیم. اگر در این مسیر لاستیک ماشین بترکد هم هزینه‌اش با مسافر است. من با چشم خود شاهد بودم که مادر بارداری در مسیر رسیدن به بیمارستان پشت وانت جان داد و این خیلی دردناک است.
«ماه در می‌‎زند» هر شب ساعت۱۹ و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار