استراتژی آموزش‌وپرورش در بازگشایی تدریجی مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در مصاحبه با برنامه روزنه رادیو گفتگو با موضوع «آموزش مجازی یا آموزش حضوری» گفت استراتژی وزارت آموزش‌وپرورش بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی آموزش‌وپرورش در بازگشایی تدریجی مدارس

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مصاحبه تلفنی گفت: برای شروع مهر استراتژی نظام تعلیم‌وتربیت، مهری باشکوه و آرام با بازگشایی تدریجی و اقتضایی به همراه حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

وی افزود؛ آغاز مهر با آموزش‌های مجازی شروع خواهد شد و به‌تدریج باتوجه‌به وضعیت هر مدرسه، منطقه شهرستان و استان آموزش‌های حضوری نیز در دستور کار قرار گرفته است. رویکرد اصلی آموزش‌وپرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان است و به مناطق و مدارس در خصوص نحوه ارائه آموزش‌ها تفویض اختیار شده است.

حسینی با بیان اینکه کرونا یک وضعیت ناخواسته در نظام تعلیم‌وتربیت ایجاد کرد اظهار کرد: واکنش نظام تعلیم‌وتربیت و معلمان به شرایط کرونا بسیار سریع و خلاقانه بود و معلمان با جهاد آموزشی در این شرایط آموزش‌ها را ادامه دادند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش با این اعتقاد که آموزش با حفظ سلامت حق مسلم دانش‌آموزان است در دوران کرونا برای تداوم آموزش اطلس یادگیری با روش‌های مختلف آموزش تدوین کرد. آموزش‌های انفرادی، ارسال درس‌نامه، مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد از جمله روش‌های آموزشی در دوران کرونا بود.

حسینی با بیان اینکه در سال جاری در کنار روش‌های آموزشی سال گذشته آموزش‌های حضوری هم در دستور کار قرار دارد گفت: یکی از اصول کاری استفاده از تجارب زیسته دوران کرونا در ۱۸ ماه گذشته است و در دوران پسا کرونا نیز از این دستاوردها استفاده خواهد شد.

وی یکی از آسیب‌های در خانه ماندن دانش‌آموزان را آسیب‌های جسمی دانست و گفت: تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در دوران کرونا بیشترین آسیب را دید و موجب بروز مشکلات جسمانی متعددی برای دانش‌آموزان شد. در سال جاری و در کنار بازگشایی تدریجی مدارس فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان با جدیت پیگیری خواهد شد. در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی جشنواره نشاط با ۳۰ فعالیت ورزشی نشاط‌آور و با حضور خانواده‌ها اجرا خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است گفت: از زمان تأسیس تاکنون پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر شده است. ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در ۱۷۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در هفت گروه در حال تحصیل هستند و علاوه بر خدمات آموزشی خدمات توان‌بخشی نیز دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار