وزیر دفاع در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا خبر داد:

تحویل 20 میلیون دوز واکسن فخرا تا پایان سال

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا خبر داد تا پایان سال ۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 20 میلیون دوز واکسن فخرا تا پایان سال

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا که روز دوشنبه در مجتمع ورزشی صنایع دفاع برگزار شد گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع در راستای مأموریت‌های ذاتی که دارند در جهت مواجهه با تهدیدات به ویژه توسعه سلامت دفاعی و پدافند زیستی که قطعاً در آینده کشورها را مورد تهدید قرار خواهد داد، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت دفاع بعد از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: فعالیت خودمان را در جهت تولید واکسن از سال ۹۸ تحت هدایت شهید فخری‌زاده و همکارانشان در سازمان سپند آغاز کردیم و به یاری خداوند متعال این مجموعه موفق شد واکسن ایرانی فخرا را به تولید برساند.

وزیر دفاع با اشاره به روند تولید واکسن فخرا گفت: در مرحله اول موفق شدیم یک میلیون دوز واکسن را در ماه تولید کنیم که این تولیدات در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و در ادامه در ماه آینده نیز با توسعه‌ای که داده شد و راه اندازی خط تولید جدید، میزان تولید را به ۵ میلیون دوز در ماه خواهیم رساند و تا پایان سال به یاری خداوند ۲۰ میلیون دوز واکسن را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد.

امیر آشتیانی تصریح کرد: این اقدامات قطعاً یک نوع رزمایش برای نیروهای مسلح در امر مبارزه با ویروس‌هایی است که ممکن است در آینده کشور ما را تهدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار