باستان خبر داد

توزیع 300 هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به دانش‌آموزان کمتر برخوردار

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به بیان برنامه‌ها و پویش‌های این سازمان در ایام دفاع مقدس پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۱۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 300 هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به دانش‌آموزان کمتر برخوردار

مجتبی باستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان چند توصیه به دانش‌آموزان اظهار کرد: 2 سال است که درگیر کرونا هستیم لذا باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم در برابر کرونا مفید باشیم در بحث‌های آموزشی در فضای مجازی با تلاش همکاران موضوعات کیفی ارائه شد دانش‌آموزان نیز باید با روحیه جهادی و انقلابی این بحث‌ها را عمق بخشند.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم لازم است با دستگیری دانش‌آموزان کم برخوردار به تحصیل آنان کمک کنیم افزود: باید همکاری خوبی با خانواده‌ها و معلمان داشته باشیم تا ارائه بحث‌های کیفی سازی آموزشی مطلوب پیش برود.

باستان ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی و معاونت پرورشی برنامه‌هایی را تدارک دیده است اولین برنامه پویش همکلاسی مهربان برای تامین نوشت افزار ایرانی اسلامی برای دانش‌آموزان کمتر برخوردار است شعار نیز این است که هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل نداشتن لوازم التحریر از تحصیل بازبماند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: این پویش با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی و از سوی خود دانش‌آموزان راه اندازی شده است. لوازم التحریر تهیه شده به صورت پنهانی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود سال گذشته 320 لوازم التحریر و 90 هزار تبلت و موبایل تهیه شد امسال نیز 23 شهریور در مراسم افتتاحیه ای 10 هزار لوازم التحریر در خوزستان اهدا می‌شود. 5 هزار بسته دیگر در حرم امام و در 31 شهریور نیز 10 هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد پیش بینی ما توزیع 300 هزار بسته است.

وی با بیان اینکه لیگ علمی پایا بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است که از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار خواهد شد عنوان کرد: در این برنامه از پایه ششم تا یازدهم گروه‌های 5 نفره دانش‌آموزی یعنی 31 هزار دانش‌آموز در قالب 6 هزار و 200 تیم شرکت کردند مرحله کشوری این موضوع در سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

باستان خبر داد در دوره یاوران ولایت 75 هزار دانش‌آموز پایه دهم شرکت کردند 15 هزار نفر انتخاب شدند که به آنان برنامه‌های مهارتی را آموزش دادیم و هفته دفاع مقدس فینال این برنامه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد: در برنامه معبر نور در هفته اول دفاع مقدس یک راوی توانمند موضوعات دفاع مقدس را تشریح می‌کند افتتاحیه این برنامه در خوزستان و اختتامیه در کرمان است. در پویش «هشتگ من حسین را دوست دارم» یکی از راویان در روز اربعین در کربلا بخشی از مفاهیم ایستادگی و مقاومت را بازگو می‌کند در پویش «رهبران 13 ساله» زندگی نامه 7 شهید و شهیده نوجوان را تدوین می‌کنیم و در تمام شبکه‌های داخلی منتشر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قصد داریم با این برنامه‌ها و ارائه آنان به نسل چهارم انقلاب دفاع مقدس را تبیین کنیم افزود: در پویش «هشتگ اسطوره‌ها» معرفی اسطوره‌های دفاع مقدس را داریم که زندگینامه این افراد را در قالب فضای مجازی معرفی می‌کنیم در پویش «هشتگ قهرمان من» دانش‌آموزان با عکس شهدا و حضور در گلزار شهدا سلفی می‌گیرند.

باستان اعلام کرد در برنامه ای از مداحان نوجوان و دانش‌آموز که در کلیپ چند دقیقه ای مدیحه سرایی کرده و برای ما ارسال می‌کنند تقدیر می‌کنیم تاکنون 200 اثر به ما رسیده که روز اربعین از این افراد تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اضافه کرد معرفی یادمان و عملیات‌ها از دیگر برنامه‌هاست 7 عملیات داریم که موفقیت‌های آنان را برای دانش‌آموزان نسل چهارم تشریح خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار