درنگی برکرامت اخلاقی امام سجاد

تهران (پانا) - مراسم سخنرانی در شب شهادت امام سجاد علیه السلام در کانال راهبرد تربیت منطقه ۱۲ که با هدف ارتقا فعالیت‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان ایجاد شده‌است، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
درنگی برکرامت اخلاقی امام سجاد

در شب شهادت جانسوز امام سجاد علیه السلام در کانال راهبرد تربیت منطقه ۱۲ که باهدف ارتقا فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان ایجاد شده است مراسمی به مناسبت شهادت این امام همام برگزار شد.

یکی از ویژگی های ممتاز امام سجاد(علیه السلام) این بود که حضرت در شرایطی شیعیان را راهبری کردند که به فرموده خودشان حتی ۲۰ نفر هم در شهر مدینه محب اهل‌بیت علیهم السلام نبودند و فضای سیاسی آن روزگار به شدت فضای اختناق و خفقان بود.

در چنین فضایی حضرت با خرید غلامان بسیار و تربیت دینی و علمی آنها و همچنین با استفاده از دعاهای اعجازگونه فضای جامعه را کم کم تغییر داده و به تربیت و امامت شیعیان پرداختند بطوریکه بعد از تربیت غلامان آنها را آزاد می‌کردند و آن غلام از بهترین مبلغان دین و تشیع می‌شد و باعث می‌شد معارف اهل‌بیت علیهم السلام کم کم در سطح عالم اسلام نشر پیدا کند و زمینه برای هدایت جامعه توسط امامان بعدی فراهم شود.

به همین دلیل باید کرسی درس امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام را مدیون تلاش های امام سجاد علیه السلام دانست.

از نظر فضایل انسانی، امام سجّاد (ع) گرچه با اهل بیت علیهم السلام وجه اشتراک در همه فضایل دارند و هیچ فرقی میان آنان از نظر صفات و فضایل انسانی نیست، اما از نظر گفتار و کردار شباهت تامّی به جدشان امیرالمؤمنین علیه السلام دارند.
در این مراسم شهاب الدین بنائیان، معاون پرورشی فعال ومدیر کانال راهبرد تربیت بعد از قرائت روح بخش دعای کمیل، در مورد شهادت ابا عبدالله الحسین و مسائلی که بعد از شهادت ایشان واقع شد، نقش مهم و ارزشمند امام سجاد علیه السلام و مسئله فقدان اخلاقی و بی توجهی به ارزش‌های اخلاقی توسط قوم جاهل ستمکار آن زمان سخن گفت.

وی گفت: بعد از حادثه عاشورا امام سجاد علیه السلام اهتمام ویژه ای به بحث تبیین اخلاق هم بصورت نظری و هم به صورت عملی داشت.

وی در ادامه در مورد سیره حضرت سجاد علیه السلام سخن گفت و نحوه تربیت حضرت را تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار