بررسی سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا در گفت‌وگوی پانا با تحلیلگر مسائل خاورمیانه:

نفتالی بنت و کشکول گدایی

آنچه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دریوزگی در کاخ سفید وادار کرده، چیست؟ / سفر نفتالی بنت به آمریکا یک سفر شکست‌خورده بود و نتوانست کاخ سفید را علیه ایران با خود همراه سازد

تهران (پانا) - هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل خاورمیانه درباره سفر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و اهداف وی از دیدار با مقامات آمریکایی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نفتالی بنت و کشکول گدایی

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره اهداف سفر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا، گفت: «دیدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن همراه با یک سلسله رخدادهای بود که این دیدار را به‌شدت تحت‌الشاع قرار داد تا جائی که نخست‌وزیر اسرائیل ناچار شد سفر خود را به آمریکا تمدید کند.»

وی ادامه داد: «همزمان با ورود نفتالی بنت به واشنگتن 6 سازمان مدافع حقوق فلسطینیان که در میان آن‌ها سازمان یهودی ضد صهیونیستی "ناطوری کارتا " حضور داشت در اعتراض به این دیدار تظاهرات گسترده‌ای در برابر کاخ سفید ترتیب دادند. تظاهرکنندگان در شعارهای خود نفتالی بنت را قاتل کودکان فلسطینی تلقی کردند و از مقامات کاخ سفید خواستند تا نخست‌وزیر کودک‌کش اسرائیلی را از کاخ سفید اخراج کنند.»

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه افزود: «رخداد دیگری که سفر نفتالی بنت را تحت‌الشعاع قرار داد انفجار فرودگاه کابل افغانستان بود که به کشته شدن 110 نفر از جمله 14 سرباز آمریکایی منجر شد تا جایی که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا قرار ملاقات خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت.»

وی با اشاره به اهداف سفر بنت به ایالات متحده گفت: «هدف دیدار نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا صرفا جریان‌سازی و اجماع‌سازی علیه ایران بود. زیرا نفتالی بنت مدعی است که ایران تنها کمتر از 6 ماه دیگر قادر خواهد بود تا به بمب هسته‌ای دست یابد!. آنچه که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دریوزگی در کاخ سفید وادار کرده موضوع فعالیت هسته‌ای ایران نیست بکه شرایط پیرامونی و داخلی اراضی اشغالی است که نفتالی بنت را به‌صورتی شتاب‌زده راهی کاخ سفید کرد.»

هانی‌زاده تاکید کرد: «مخالفت جامعه جهانی با ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، قدرت تهاجمی فزاینده حزب‌الله لبنان، افزایش توان بازدارندگی حماس و جهاد اسلامی، افزایش آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های بالستیکی رزمندگان فلسطینی و شکاف عمیق میان تبارهای یهودی به‌شدت نگرانی نخست‌وزیر جدید اسرائیل را برانگیخت.»

وی در ادامه این گفت‌وگو اضافه کرد: «از سوی دیگر برخلاف تیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، اکنون اولویت تیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا، رژیم صهیونیستی نیست. بلکه تمرکز کاخ سفید بر اوضاع عراق و افغانستان است. تیم سیاسی، نظامی و امنیتی جو بایدن در شرایط فعلی در صدد یافتن راهی برای خروج از افغانستان و عراق است زیرا تجربه خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی از افغانستان یک تجربه شکست خورده‌ای است که نباید در عراق تکرار شود.»

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پایان گفت: «لذا سفر نفتالی بنت به آمریکا یک سفر شکست خورده و تحت‌الشعاع حوادث منطقه قرار گرفت و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست کاخ سفید را علیه ایران با خود همراه سازد و به هیمن دلیل رژیم صهیونیستی بیش از گذشته در انزوای سیاسی قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار