جزئیات محدودیت‌های کرونایی جدید فردا اعلام می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت جزئیات محدودیت‌های کرونایی جدید فردا اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات محدودیت‌های کرونایی جدید فردا اعلام می‌شود

علیرضا رئیسی درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رییس جمهوری برگزاری شد، گفت: امروز تصمیمات مهمی گرفته و توصیه های بسیار مهمی هم انجام شد. اولا مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می گیرد و آمریکا، انگلیس، روسیه و... هم علی رغم اینکه میزان قابل توجهی واکسیناسیون انجام داده اند اما بیماری در آن ها در حال افزایش است که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا بریم، حتما نیاز است که رعایت پروتکل های ضدکرونایی را جدی تر کنیم.

وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهارکرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتما پروتکل ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل ها می تواند انجام شود.

رئیسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل ها عزاداری ها را برگزار کنند.

وی گفت: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. فردا در ستاد ملی درباره دستورالعمل ها و تشدید محدودیت ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می شوند- تصمیم گیری می شود؛ هم در حوزه تردد و کسب وکار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار