استودیو صدای رودکی افتتاح شد

تهران (پانا) - استودیو ضبط صدا و موسیقی بنیاد رودکی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
استودیو صدای رودکی افتتاح شد

این استودیو در مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی واقع شده و جهت استفاده نوازندگان ارکسترهای بنیاد و گروه های هنری مورد استفاده قرار می گیرد.
در ساخت این مجموعه از بهترین امکانات استودیویی ضبط و پخش صدا که در دنیا مورد استفاده است بهره گیری شده تا طراحی آن از لحاظ مهندسی صدا نیز تا حد امکان استانداردهای لازم را داشته باشد.
متحرک بودن برخی از دیواره‌های استودیو رودکی یکی از ویژگی‌های مهم آن بوده که امکان اجراهای مختلف را برای آن فراهم کرده است. به صورتی که تمام سازها در اجراهای مختلف امکان اجرا در این فضا را داشته باشند.
سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از استودیو رودکی گفت: در طول یک سال و چند ماهی که بحران کرونا شروع شد، تمام تلاش همکاران من در بنیاد رودکی معطوف این بود که به نوعی بتوانند از این تهدید فرصت‌هایی استخراج کنند و با آن فرصت‌ها بنیاد رودکی را به روزرسانی کنند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین عملیات‌های عمرانی در حوزه معاونت هنری در ۴ سال گذشته، در این دو سال در بنیاد رودکی رخ داده است، اضافه کرد: این اتفاق از تعمیرات سازه‌ای تا بخش‌های معماری، قطعا بزرگترین پروژه عمرانی است که در ۵۰ سال بهره‌برداری بنیاد رودکی شکل گرفته است.
حسینی ادامه داد: یکی از رویکردهای قابل تحسین بنیاد رودکی، در واقع فراهم کردن امکانات مضاعف بوده است. بخشی از این امکانات مضاعف را انشالله در یکی دو هفته آینده که گشایش آن بخش‌ها خواهد بود گزارش خواهم داد ولی یکی از آنها ایجاد پایگاه‌هایی برای حمایت از هنرمندان بوده است که از جمله آنها می‌توان به استودیو ضبط موسیقی و برگزاری مسترکلاس‌ها و کلاس‌های خاص اشاره کرد. به این وسیله بنیاد رودکی بدون اینکه بخواهد رقیب بخش خصوصی باشد یا از تکالیف خودش خارج شود، می‌تواند ماموریت خودش را برای پرورش استعدادهای جوان و رشد آنها و ارائه بستر مناسبی برای فراهم آوردن و ضبط کردن آثارشان تمهید کند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه بیان کرد: استودیو صدایی که امروز در مرکز آموزش بنیاد رودکی افتتاح شد، در راستای همین هدف بوده است. در واقع از این به بعد نوازندگان جوانی که در ارکست‌های بزرگ با بنیاد همکاری دارند و هنرمندان جوانی که حتی خارج از حوزه بنیاد رودکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امکانات این خدمت مضاعف استفاده و آثارشان را با سهولت بیشتری ضبط کنند. قطعا در حوزه موسیقی کلاسیک، ردیف دستگاهی، موسیقی نواحی این الویت پیش‌بینی شده است و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
گفتنی است در این رویداد اجرای دو نوازنده جوان ضبط و پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار