نمونه آثار عکاس پیشکسوتی که به تازگی درگذشت

تهران (پانا) - جعفر دانیالی بروجردی که صبح جمعه (هشتم مرداد ماه) در تهران درگذشت، آثار ارزشمندی را از بحبوحه انقلاب به ثبت رسانده است. در ادامه به تعدادی از عکس‌های این عکاس خواهیم پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نمونه آثار عکاس پیشکسوتی که به تازگی درگذشت

به گزارش انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، مرحوم جعفر دانیالی بروجردی در ۱۹ اسفند ۱۳۱۲ در بروجرد متولد شد. در جوانی به تهران آمد و در سال ۱۳۴۰ همکاری‌اش را با روزنامه اطلاعات آغاز کرد.

مرحوم دانیالی ابتدا در چاپخانه روزنامه به عنوان کلیشه‌گراف عکس مشغول شد. در یک روز تعطیل که عکاسی در روزنامه حاضر نبود، برای تهیه عکس برای صفحه حوادث اعزام شد و خوش ‌درخشید؛ چراکه پیش از آن در بخش گراور و کلیشه روزنامه مشغول به کار بود.

به گفته دانیالی یک روز در نبود عکاسان روزنامه در تحریریه از وی می‌خواهند از یک قاتل شرور در دادگستری عکس بگیرد که وی هنگام این مأموریت از یک دعوای خیابانی در مسیر دادگستری نیز یک عکس می‌گیرد و این عکس سبب می‌شود جذب تحریریه و بخش عکس شود.

او هم‌دوره عکاسان پیشکسوتی چون فریدون ابراهیم زاده، ایوب کلانتری و عباس جلایی بود. در دوران انقلاب اسلامی به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه اطلاعات فعالیت می‌کرد و تا زمان بازنشستگی در اوایل دهه ۶۰ در این روزنامه خدمت کرد. از معروف‌ترین عکس‌های وی می‌توان به فرار محمدرضاشاه در ۲۶ دی ۱۳۵۷ و تشییع پیکر شهدای انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری در تیر ۱۳۶۰ اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار