وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

عبور تبادل اطلاعات بین دستگاهی از ۲.۸ میلیارد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت در سال ۹۲، تعداد تبادل اطلاعات بین دستگاهی صفر، در پایان سال ۹۶ به عدد ۹۷میلیون و هم اینک تا ابتدای مرداد ۱۴۰۰ از عدد ۲.۸ میلیارد عبور کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
عبور تبادل اطلاعات بین دستگاهی از ۲.۸ میلیارد

محمدجواد آذری جهرمی در رشته توئیتی آماری در حوزه فناوری و دولت الکترونیکی ارائه داد و گفت: در سال ۹۲، بنا بر اعلام دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی، داده‌های حدود ۴۰ درصد از دستگاه‌های دولتی، برای ارائه‌ خدمات الکترونیکی در خارج از کشور میزبانی می‌شد. هم اکنون با گسترش چشمگیر ‌دولت الکترونیکی، تمامی داده‌های دولتی درون کشور میزبانی می‌شوند.

‌وی افزود: مجموع خدمات دولت به مردم ۵ هزار و ۹۶۸ خدمت است که در گام اول دولت الکترونیکی باید الکترونیکی می‌شدند. اولین ارزیابی در آخر ۹۵ انجام شد که تنها ۱۱۰ خدمت الکترونیکی بود. اکنون در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۹۹۷ (۸۴ درصد) خدمت الکترونیکی شده‌اند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در گام دوم ‌دولت الکترونیکی، تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها بایستی میسر می‌شد. در سال ۹۲، تعداد تبادل اطلاعات بین دستگاهی صفر، در پایان سال ۹۶ به عدد ۹۷میلیون و هم اینک تا ابتدای مرداد ۱۴۰۰ از عدد ۲.۸ میلیارد عبور کرد.

جهرمی خاطرنشان کرد: ‌ارائه خدمات یکپارچه، گام سوم دولت الکترونیکی بود که با تعریف ۲۳پروژه مهم پیگیری شد. سلامت الکترونیکی، سامانه جامع تجارت، مالیات الکترونیکی و سامانه ستاد از مهمترین این پروژه‌ها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار