نتیجه نهایی کنکور 1400 اواخر شهریورماه اعلام می‌شود

تهران (پانا) - نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ به صورت کارنامه امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام شد و ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. فرایند انتخاب رشته نیز از روز پنج‌شنبه 14 آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه نهایی کنکور 1400 اواخر شهریورماه اعلام می‌شود

نتایج اولیه آزمون سراسری امروز یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد و متقاضیان می توانند با مشاهده نتیجه اولیه و کارنامه رتبه کسب شده در آزمون و همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی داوطلبان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند که از میان یک میلیون و ۳۶۹ هزار نفر، تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

انتخاب رشته داوطلبان از ۱۴ مرداد ماه آغاز می‌شود و نتیجه نهایی تا اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

سامانه انتخاب رشته مجازی هم در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته خود از این سامانه بهره‌مند شوند.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار شدند.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شد.

ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ مطابق سال گذشته خواهد بود و پیش بینی می‌شود در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یک میلیون دانشجو پذیرفته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار