۱۵ مرداد؛ اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خبر داد نتایج آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان در پایه‌های هفتم و دهم تا ۱۵ مرداد روی سامانه این سازمان قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ مرداد؛ اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد

به گزارش صدا و سیما، الهام یاوری گفت: ۲۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که در مجموع ۱۸ هزار نفر پذیرفته خواهند شد. ثبت نام دانش آموزان در مدارس استعداد‌های درخشان هم از طریق سامانه پادا انجام می‌شود، ولی برای آشنایی دانش اموزان با معلمان و شرایط مدرسه جلسات حضوری را نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان تأکید کرد: در زمان ثبت نام آزمون ورودی هر دانش آموز سه مدرسه را انتخاب کرده است که در صورت کسب امتیاز لازم در یکی از مدارس پذیرفته خواهد شد.

یاوری افزود: دانش آموزان حق جابجایی مدرسه در سال اول تحصیلی را ندارند و برای سال‌های دوم به بعد نیز در صورت داشتن حداقل امتیاز برای مدرسه مورد نظر می‌توانند جابجا شوند.

وی گفت: شهریه مدارس استعداد‌های درخشان امسال نصف شهریه مدرسه غیردولتی در همان منطقه است و به مدارس هم گفته ایم که حداکثر رعایت را با اولیای دانش آموزان برای دریافت شهریه داشته باشند و شهریه به صورت اقساطی هم می‌تواند پرداخت شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: هیچ دانش آموز پذیرفته شده در آزمون به دلیل نداشتن امکانات مالی از ثبت نام در مدارس استعداد‌های درخشان باز نخواهد ماند و ثبت نام همه دانش آموزان انجام خواهد شد.

یاوری تصریح کرد: دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند پس از قبولی در این آزمون می‌توانند با اخذ شهریه پرداختی خود به مدارس استعداد‌های درخشان برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی به راه اندازی هنرستان‌های استعداد‌های درخشان اشاره کرد و گفت: این هنرستان‌ها از دو سال گذشته شروع به کار کرده اند و ما امسال در برای گسترش این هنرستان‌ها با توجه به ظرفیت و موقعیت هر منطقه در هر استان گام بر می‌داریم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان به برگزاری المپیاد‌های دانش آموزی در برخی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: تنها المپیاد‌هایی که سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برگزار می‌کند مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و سایر المپیاد‌ها از ارزش علمی و قانونی برخوردار نیستند.

یاوری افزود: متأسفانه برخی مدارس غیردولتی مبالغی هم از دانش آموزان برای برگزاری این المپیاد‌ها اخذ می‌کنند که کاملا غیرقانونی است. مدال‌های این المپیاد‌ها در داخل و خارج از کشور هیچ ارزش و اعتبار علمی ندارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان یادآور شد: تعداد مدارس استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی آینده همانند سال‌های قبل ۶۸۰ مدرسه خواهد بود و افزایش و یا کاهشی نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار