آغاز رسمی واکسیناسیون معلمان از امروز

تهران (پانا) - آیین واکسیناسیون فرهنگیان سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ قرار شده است که از امروز شنبه 9 مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان به طور رسمی آغاز شود.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رسمی واکسیناسیون معلمان از امروز

آیین واکسیناسیون فرهنگیان سراسر کشور روز 5شنبه 7 مردادماه همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این برنامه، شصت معلم به صورت نمادین واکسن کرونا به آن ها تزریق انجام شد.

در این مرکز، واکسیناسیون همه فرهنگیان از امروز شنبه 9 مرداد آغاز و تا پایان واکسیناسیون همه فرهنگیان، ادامه خواهد داشت.

بر اساس تفاهم بین وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش، تهیه لیست معلمان و نوبت دهی فرهنگیان بر عهده وزارت آموزش و پرورش و تامین، تهیه و تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

شایان ذکر است شروع نمادین واکسیناسیون 7 مرداد 1400 همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از امروز 9 مرداد 1400، حداکثر خاتمه تا 25 مرداد 1400 است. همچنین در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید(تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام می شود.

مدیر پایگاه تجمیعی( نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور ( با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت( نیروی آموزش و پرورش)، خدمات ( نیروی آموزش و پرورش) و ناظرین فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

گفتنی است محسن حاجی‌ میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان در شهرری اعلام کرد مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان را کامل تر می‌کند، امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌توانیم برای بازگشایی مدارس اقدام کنیم و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌ میرزایی همچنین گفت: خوشحالیم که در واپسین روزهای دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده ایم. همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اقدام خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار