مهمترین راه انتقال کرونا دلتا

تهران (پانا) - متخصص میکروب شناسی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تحقیقات پزشکی انجام شده، گفت که احتمال کاذب بودن تست‌های منفی در کرونا نوع دلتا بیشتر است به نحوی که شاهد افزایش این فرایند(تست منفی کاذب) هستیم.

کد مطلب: ۱۲۰۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین راه انتقال کرونا دلتا

به‌گزارش خبرآنلاین، دکتر «محمد طاهری» روز جمعه اظهار داشت: برخی مواقع با وجود مبتلا بودن فرد به کرونا نوع دلتا، آزمایش پی.سی.آر بیمار به علت جهش ویروس نامشخص و منفی می شود.

وی اضافه کرد: قدرت سرایت کرونا دلتا بسیار زیاد است و به همین دلیل مرگ و میر ناشی از ابتلا به این نوع جهش یافته از ویروس به خصوص در افراد دارای بیماری های زمینه ای و با ریسک بالا، نقص در سیستم ایمنی، مشکلات ژنتیکی و پیوند عضو و جراحی افزایش می یابد.

به گفته این متخصص میکروب شناسی، مهم ترین فاکتور ابتلا به کرونا در جوامع، "تماس نزدیک" است و برهمین اساس ابتلای یک عضو خانواده به طور حتم سایر اعضای آن خانواده را نیز مبتلا خواهد کرد.

دکتر طاهری تصریح کرد: در همین ارتباط حتی اگر علائم کلینیکی و طبیعی نشاندهنده ابتلای فرد به ویروس کرونا نباشد، می توان از او به عنوان «ناقل بدون علامت» نام برد.

وی تاکید کرد: "اطلاع رسانی سریع فرد مبتلا به نزدیکان و افرادی که با او ارتباط داشته اند"، مهم ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره همه گیری ویروس است.

این پزشک متخصص میکروب شناسی افزود: در ادامه همه افرادی که با فرد بیمار در ارتباط بوده اند، باید تست داده و خود را قرنطینه کنند که با انجام این کار در صورت ابتلای احتمالی نیز از شیوع ویروس و مبتلا کردن سایرین پیشگیری کرده اند.

دکتر طاهری تاکید کرد: ۷۵ درصد از بیماران کرونایی استان همدان مبتلا به ویروس نوع دلتا هستند که قدرت سرایت پذیری زیاد این ویروس میزان متوفیان به ویژه در افراد مستعد(بیماران زمینه ای) را افزایش داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به تازگی چند مرکز جدید برای تزریق واکسن کرونا در استان راه اندازی شده است، گفت: ارسال پیامک برای مراجعه افراد به منظور تزریق واکسن کرونا حذف شده و از این پس گروه های هدف با مراجعه به سایت می توانند نسبت به انتخاب و تعیین مکان، زمان و ساعت تزریق واکسن اقدام می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار