محسن بیگی تاکید کرد

لزوم تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تمهیدات برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد بازگشایی مدارس و موج‌های جدید کرونا گفت: بازگشایی فیزیکی مدارس تقریبا مورد اتفاق و نظر همه است که اگر در کنار هم این نظر را عملیاتی کنیم باید قطعا به سمت بازگشایی برویم.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از همه موافقان چه کسانی هستند گفت: کارشناسان حوزه وزارت بهداشت، نمایندگان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از جمله این همه هستند که در جلسات نظرهای کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز مطالعات انجام شده بین المللی را استخراج و برای وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین ارسال نموده که نظر همه بر گشایش مدارس است.

محسن بیگی تصریح کرد: در مورد گشایش مدارس، وزارت بهداشت نظر تخصصی را می‌دهد و در کمیته‌ای هم که برای بازگشایی تشکیل شده و شرایط بازگشایی را تعیین می‌کنند نظر تخصصی وزارت بهداشت اعمال می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای تنظیم شرایط بازگشایی از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت فضای فیزیکی، تراکم، رعایت مسائل ضد عفونی و.. در نظر گرفته شده که نظر تخصصی در آن حوزه را می‌دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش قید "باید در هر شرایطی مدارس باز باشند" آمده است. برای این مهم چه تمهیداتی برای سلامت جان دانش آموزان اندیشیده شده است گفت: تمهیدات لازم در حال تنظیم است.

منظور از بازگشایی فیزیکی مدارس، بازگشایی به معنای مطلق نیست

در ادامه برنامه علی عباسپور، کارشناس آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و موج‌های جدید کرونا گفت: بین بازگشایی مطلق مدارس به شکل سال‌های قبل کرونا و بازگشایی مدارس در شرایط کرونا تفاوت وجود دارد و باید این دو از هم تمیز داده شوند.

وی افزود: در شرایط کرونا بازگشایی مدارس به شکل مطلق و حضور حداکثری دانش آموزان نیست و مدارس مثل سال قبل و هم اکنون که باز هستند و خدمات ارائه می‌دهند، هستند.

عباسپور با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک موضوع سیاستی است و مسئول سیاست گذاری آموزش و پرورش هم شورای عالی آموزش و پرورش و در راس آن رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا است و نظر وزیر آموزش و پرورش به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس برگرفته از این مرجع است.

وی با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود که پیش بینی‌هایی که می‌کند بر اساس امکان وقوع، عادلانه و خردمندانه باشد بیان داشت: در حال حاضر هیچ واکسن تایید شده‌ای برای افراد زیر 18 سال وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی امکان واکسیناسیون معلمان تا آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

این کارشناس آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو ادامه داد: انتظار می‌رود نظرهایی که از زبان وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌شود مبتنی بر کارهای علمی، پژوهشی و مطالعات دقیق باشد و برای مواردی غیر از واکسیناسیون مانند فاصله گذاری‌ها، مدیریت ورود و خروج، تهویه هوا، شوینده‌ها و مواد ضد عفونی، تغذیه و فعالیت‌های گروهی دانش آموزان تمهیداتی اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار