حاجی میرزایی: تعطیلی مدارس، فرآیند یادگیری و تربیت دانش‌آموزان را با مشکل مواجه می‌کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت هیچ تحقیق و پژوهشی نمی‌گوید بازگشایی مدارس در شیوع کرونا مؤثر است اما همه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس فرآیند یادگیری و همچنین تربیت دانش‌آموزان را با مشکل روبرو می‌کند و تأثیرات منفی بر زندگی افراد دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: تعطیلی مدارس، فرآیند یادگیری و تربیت دانش‌آموزان را با مشکل مواجه می‌کند

محسن حاجی میرزایی در میزگرد امنیت روانی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در اردوگاه باهنر، اظهار کرد: در خصوص دو موضوع «سلامت جسمی و روانی» دانش آموزان، دغدغه مند و نیازمند تدبیر هستیم زیرا این پدیده می تواند مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: آموزش و پرورش ظرفیت فوق العاده ای در اختیار دارد که می تواند روی پدیده های نامطلوب جسمی و روانی، مؤثر باشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: تربیت بدنی تنها پرداختن به ورزش نیست بلکه بخشی از تربیت کامل افراد است و بخشی از ساحت های اصلی تربیت است بنابراین تربیت بدنی هم تاب آوری دانش آموزان را توسعه می دهد و هم نشاط آور است.

وی ادامه داد: «طرح کوچ»، طرحی بسیار مؤثر و مفید است و ما تلاش کردیم در شرایط کرونایی این طرح را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موضوع، «آسیب های اجتماعی» بسیار مهم و امروزه به نگرانی مسؤولان کشور تبدیل شده است؛ ما می توانیم در حوزه پیشگیری به موقع اقدام کنیم تا به مرحله درمان نرسیم.

وی، مداخله بهنگام را از اهداف اصلی «طرح غربالگری» برشمرد و اظهار کرد: بار مهمی از سلامت جسمی و روانی بر عهده آموزش و پرورش است. لذا باید تلاش کنیم این مسئولیت به خوبی انجام شود.

عضو کابینه تدبیر و امید، اذعان کرد: همه به این نتیجه رسیده اند که مدارس باید بازگشایی شود؛ هیچ تحقیق و پژوهشی نمی گوید که بازگشایی مدارس در شیوع کرونا مؤثر است اما همه پژوهش ها نشان می دهد که تعطیلی مدارس فرآیند یادگیری و همچنین تربیت دانش آموزان را با مشکل روبرو می کند و تأثیرات منفی بر زندگی افراد دارد.

وی افزود: آماده سازی فضای مدارس و تجهیز آن ها به مواد ضدعفونی و زمینه سازی برای ارائه آموزش ها به دانش آموزان در خصوص چگونگی مراقبت از خود در کنار فراگیری مهارت های زندگی از جمله مواردی است که تا قبل از باز گشایی مدارس باید به آن پرداخته شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی در بخش مشاوره با کمبودهایی مواجه هستیم لذا تلاش خواهیم کرد در سهمیه های جدید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب حوزه مشاوره و «طرح نماد»، ادامه داد: اطلاعات مشاوران باید به روز باشد و خط ۱۵۷۰را جدی بگیرند تا اعتماد مخاطبان بیش از پیش جلب شود.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: توسعه همکاری های بین بخشی در تحقق اهداف مؤثر است بنابراین مدیران آموزش و پرورش باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند و با بخش هایی که با آسیب های اجتماعی مرتبط هستند تعامل داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های ارائه شده در روز نخست اجلاس، اظهار کرد: روز اول اجلاس بسیار خوب و موثر بود، امیداست با تلاش بیشتر و تحقق برنامه های ارائه شده، نظام تعلیم و تربیت به خوبی پیش رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار