در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

ترخیص داروها از گمرک متوقف نشده است/مکمل های دارویی و غذایی با ارز آزاد وارد کشور می شوند

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترخیص داروهای در گمرک مانده گفت: ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک همچنان ادامه دارد و و مشکلی برای آن پیش نیامده است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره گفت: تا جایی که ما پیگیر این موضوع هستیم بیش از دو سوم از داروهای انباشت شده در گمرک ترخیص شده اند و در واقع مشکلی برای ترخیص داروها وجود ندارد، اگر هم مشکلی در مورد نوع ارز اختصاص یافته به واردات دارو وجود داشته باشد مربوط به بعد از ترخیص دارو از گمرک و مرحله قیمت گذاری دارو برای فروش در بازار می ‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترخیص داروها از گمرک اولویت بندی شده است، تصریح کرد: داروهایی که ضروری هستند در اولویت اول قرار دارند اما هنوز هم داروهایی در گمرک مانده اند که تاریخ انقضای آن ها نزدیک است و ترخیص نشده اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به داروهای مکمل نیز گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مجوز واردات مكمل های غذایی را صادر كرده اند و اولویت بندی مکمل ها بر عهده سازمان توسعه تجارت بوده که هنوز اجازه ترخیص این محصولات داده نشده است.
به گفته وی، کلیه مکمل های دارویی و غذایی با ارز آزاد وارد کشور می شوند، گفت: در هیچ دوره ای ارز مرجع و مبادله ای به واردات این داروها تعلق نگرفته و همیشه این مكمل ها با ارز آزاد وارد كشور می شوند.
به گزارش پانا، این در حالی است که هاشم تبریزی عضو اتحادیه واردکنندگان دارو گفته است که به دلیل ابهام ارزی به وجود آمده روند ترخیص دارو از گمرک فرودگاه امام متوقف شده است و در حال حاضر مشخص نیست که بالاخره به واردات دارو باید ارز مرجع داده شود یا خیر. به دلیل همین ابهام بانک‌های عامل از دادن اسناد ترخیص به واردکنندگان دارو خودداری می‌کنند و گمرک هم دیگر اجازه ترخیص دارو را نمی‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار