برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل گفت همزمان با سراسر کشور،یازدهمین دوره جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی در این استان در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل

به گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی اردبیل،پروانه رضاقلیزاده،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین(ع) به خصوص فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ مهدویت در این استان نیز آغاز شده است.

او افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو محور اصلی حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) در حال برگزاری است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز همانند سال گذشته در بستر سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی برگزار می‌شود.

رضا قلیزاده با اشاره به جزئیات جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی، بیان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند.

او گفت:برای این دوره از جشنواره، ۶ عنوان کتاب برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده که علاقمندان می‌توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس www.samakpl.ir یا به منظور دریافت امانی و فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: این جشنواره از ۲۲ خرداد در استان اردبیل شروع شده و اول آبان آخرین مهلت شرکت در جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی است.

رضا قلیزاده با اشاره به رشته‌های جشنواره تصریح کرد: نقاشی، پویش کتابخوانی، مسابقه چهار گزینه‌ای، شعر، پویش «برای امام زمانم»، داستان کوتاه، قصه‌گویی، تولید آثار هنری، حمایت، چاپ و انتشار منابع برتر ویژه ناشران و مروجان فرهنگ رضوی ویژه کتابداران، رشته‌های جشنواره کتابخوانی رضوی هستند.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: کلیه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با دعوت از عموم مردم و دستگاه‌های فرهنگی برای مشارکت در جشنواره، گفت: همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی مهم و حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار