نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس اخطار داد؛

تنش آبی بیش از 300 شهرستان

تهران (پانا) - نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ شهر در استان‌های مختلف کشور با تنش آبی مواجه هستند، از هیأت رئیسه مجلس خواست تا برای پاسخگویی وزیر نیرو و سایر مسئولان این وزارتخانه در این رابطه ورود پیدا کند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تنش آبی بیش از 300 شهرستان

غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل (67) قانون اساسی با بیان اینکه ما بر اساس این اصل از قانون و سوگندی که در برابر کلام‌الله مجید یاد کرده‌ایم باید از مصالح مردم دفاع کنیم، گفت: هم اکنون بر اساس آنچه که مدیران و مسئولان وزارت نیرو اعلام کرده‌اند بیش از 300 شهر در استان‌های مختلف کشور با تنش آبی مواجه‌اند ضمن اینکه هیچ ساعت از روز نیست که ما در این رابطه تماسی از مردم نداشته باشیم که از کم آبی گلایه دارند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل شدید تأمین آب در حوزه انتخابیه‌اش ادامه داد: هم اکنون اکثر شهرها و روستاهای استان گلستان به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسئولان وزارت نیرو که باید در سال‌های گذشته انجام می‌دادند با مشکل شدید کمبود آب مواجه شدند و آنها باید تاوان بی‌برنامگی مسئولان را بدهند. حدود 99 درصد آب شرب مورد نیاز استان گلستان از چاه‌ها تأمین می‌شود که به دلیل قطعی برق با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

کوهساری در ادامه بر اساس تبصره (1) ماده (107) آیین‌نامه داخلی مجلس از هیأت رئیسه خواست تا وزیر نیرو و زیرمجموعه‌های آن را فراخواند تا در رابطه با بیان دلایل عدم تأمین آب شرب مورد نیاز مردم پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از وضعیت بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب و وقوع سیل‌های متعدد در کشور خسارات زیادی به کشاورزان وارد شده است و این در حالی است که آنها به دلیل عدم آگاهی از قوانین بیمه مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که در دریافت مبالغی در ازای خسارات وارد شده به محصولاتشان با بیمه‌ها به مشکل برمی‌خورند و بیمه‌ها از این وضعیت سوء استفاده کرده و کم توجهی و مسئولیت خود را به گردن کشاورزان می‌اندازند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس تأکید کرد: رفع مشکلات این بخش باید علاوه بر طرح بیمه محصولات کشاورزی در طرح امنیت غذایی نیز لحاظ شود تا کمک‌کننده باشد و اگر مغایرتی با اصل 75 قانون اساسی نیز داشت اصلاح شود تا از این طریق بتوان از جامعه کشاورزان حمایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار