پروفسور ثبوتی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان زنجان عنوان کرد:

یادگیری موجب درست کرداری خواهد شد

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان زنجان با پروفسور ثبوتی موسس دانشگاه، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان دیدار و در خصوص گرامیداشت هفته معلم و جشنواره دانش آموزی نجوم گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری موجب درست کرداری خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این دیدار پروفسور ثبوتی موسس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: ویژگی برجسته معلم این است که هم یاد می دهد و هم یاد می گیرد و به واسطه اینکه در دنیای مدرن تحولات علمی سریع اتفاق می افتد معلم باید همیشه به روز باشد.

وی با نام بردن از اندیشمندان و اساتید برجسته استان همچون مرحوم دکتر خمسوی از اساتید فیزیک تهران به عنوان کسی که هم یاد می داد و هم یاد می گرفت، وی را نمونه معلم درست کردار دانست و از مرحوم رضا روزبه زنجانی به عنوان فردی که در مسائل تربیتی نقش مهمی را ایفا می کرد یاد کرد.

پروفسور ثبوتی در ادامه به شانزدهمین جشنواره دانش آموزی نجوم در استان اشاره کرد و ضمن استقبال از این موضوع مهم افزود: یکی از اقدامات مهم و ارزنده در زمینه علم نجوم که به همت آموزش و پرورش استان برگزار می شود جشنواره دانش آموزی نجوم است و دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کمک به اجرای این برنامه اعلام آمادگی می .

استاد برجسته فیزیک کشور به اهمیت علم نجوم نیز اشاره کرد و گفت: در واقع این علم یکی از قدیمی ترین علوم طبیعی است که نزدیک به دو هزار سال به صورت علمی و متدیک عمر دارد و این علم علاوه بر توسعه فنی برای انسانها، در تربیت ابعاد وجودی دانش آموزان نیز موثر است.

وی به تاریخچه نجوم زنجان هم اشاره و ادامه داد: الغ بیگ یکی از برجستگان نجوم جهان و از افتخارات این استان است و در این خصوص کنفرانسی در ایتالیا صورت می گیرد که دکتر محمد باقری مقاله ای از الغ بیگ به زبان انگلیسی ارائه خواهند کرد.

در این دیدار که عیسی قاسمپور رییس اداره فرهنگی هنری نیز حضور داشت بنا به دستور پروفسور ثبوتی نسخه فارسی مقاله الغ بیگ در اختیار جشنواره دانش آموزی نجوم قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار