مشاور و روان درمانگر مر کز مشاوره پندار نیک شهرستان بجنورد:

از کرونا ،هنر فکر کردن و تفکر نقادانه را می توان آموخت

بجنورد (پانا) - مشاور و روان درمانگر مر کز مشاوره پندار نیک شهرستان بجنوردگفت: از کرونا ،هنر فکر کردن و تفکر نقادانه را می توان آموخت.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
از کرونا ،هنر فکر کردن و تفکر نقادانه را می توان آموخت

مشاور و روان درمانگر مر کز مشاوره پندار نیک شهرستان بجنورد در مصاحبه با خبرنگار پانا، گفت: سال وقرن نو شد اما هنوز کرونا مهمان کنگر خورده و لنگر انداخته شهرها و خانه هایمان است . حالا دیگر شاید کمتر، از بیماری کرونا میترسیم و به یک زندگی مصالحت آمیز با او اکتفا کرده ایم.

سعیده سادات موسوی ادامه داد: سال عجیبی را پشت سر گذاشتیم شکل و شمایل خیلی چیزها تغییر کرد . بچه ها به دیدن مععلمانشان از پشت مانیتورها عادت کردند و دیگر دست معلم ها بابت مشق های نوشته نشده به بچه ها نرسید .

وی گفت: ما عزیزان زیادی را از دست دادیم اشک ها یمان عمق بیشتری پیدا کرد و ترس از دست دادن،رنگ و بوی واقعی تری به خود گرفت . کنار همه محنوس هایی که به کرونا نسبت دادند حالا وقت آن رسیده تا چشم هایمان را بشوییم و جور دیگر به سالی که گذشت نگاه بیندازیم .کرونا این موجودی میکروسکوپی که عجیب توانست دنیاب ماکروسکوپی ما را دستخوش تغییر کند .با همه جثه ریز و ظریفش آنچنان تغییراتی در نظام باورها،رسومات و خرافات ما ایجاد کرد که اگر به دست خودمان بود شاید سالهای زیادی طول می کشید حتی به تغیر فکر کنیم . هر آنچه از گذشته آورده بودیم و حتی لحظه ای در درست بودن آنها شک نداشتیم .

مشاور و روان درمانگر مرکز مشاوره پندار نیک شهرستان بجنورد گفت: از کرونا می شود هنر فکر کردن و تفکر نقادانه آموخت .فکر کردن درباره باورها و رسوماتی که محکم به آن چسبیده ایم و متعصبانه از آن دفاع می کنیم کافی است لحظه ای درنگ کنیم و درباره صحت و سقم آنها مطمئن شویم چرا که زندگی بازنگری نشده ارزش زیستن ندارد.

موسوی ادامه داد: ما دراین یکسال به لطف همه محدودیت ها و منع آمد وشد ساعتهای زیادی وقت اضافه آوردیم و همین باعث بکار انداختن قوه تخیل و خلاقیتمان شد و اینگونه شد که فضای مجازی پاعث شد از هنرها و سرگرمی هایی که سالها گوشه ذهنمان خاک میخورد و جرأت خود نمایی پیدا نمیکرد و اینگونه به لطف تفکر خلاقانه که کرونا در دامانمان گذاشت ما شاهد خلق لحظه های شاد و قشنگی کنار عزیزانمان شدیم. ،کرونا همچنان میتازد و معلوم نیست کی و کجا چمدانش را می بندد و برای همیشه میرود. اما مطئن هستیم هنوز نیاز داریم برای روزها و ماههای پیش رو که چیزهای زیادتری را بیاموزیم .شاید در روزهایی که ساعتها کنار عزیزانمان مجبور به تحمل چهار دیواری خانه هستیم هنر تعامل و ارتباط بتواند بیشتر به کمکمان بیاید.

وی اظهار کرد: زمان گوش دادن و گوش داده شدن فرا رسیده،زمان آن است که به حرف های هم گوش دهیم و از خودمان و احساساتمان با هم حرف بزنیم،زمان آن است که به آدم هایی که دوستشان داریم نشان دهیم که می توانند به ما اعتماد کنند و با ما صحبت کنند ،ما شنوندگان خوبی هستیم ، شاید وقت آن رسیده که خودمان را هم قد فرزندانمان کنیم و در حالیکه به چشمانشان نگاه می کنیم و دستهایمان را روی شانه هایشان میگذاریم نشان دهیم ما برای گوش دادن آماده ایم ،ما آماده ایم مسئولیت هیجاناتی را که ایجاد کردیم بپذیریم و عزیزانمان میلمان برای جبرا در کلام بلکه در عمل هم خواهند دید بی آنکه قضاوت شوند.

وی ادامه داد: زمان آن رسیده که خشم هایمان را به کلام در آوریم و ابراز کنیم قبل از آنکه از ظرفیت تحملمان خارج شود و آن را به شکل پرخاش های ویرانگر سر هم خالی کنیم ، زمان توجه به خویشتن و رابطه است .

باید از کرونا ممنون بود بابت همه آنچه که بی منت و البته با هزینه های سنگین به ما یاد داد .

خبرنگار پانا: منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار