برگزاری مرحله پایانی مسابقات مناظره دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - مرحله پایانی مسابقات مناظره دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور تیم های مرند و هشترود در بخش پسران و تیم های مرند و ناحیه 4 در بخش دختران در محل تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله پایانی مسابقات مناظره دانش آموزی آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مرحله پایانی مناظره دانش آموزی که در تالار معلم برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۰ را تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها معرفی کردند و هدف ایشان فقط تولید به مفهموم تولید مصنوعات کارخانجات نیست، بلکه همزمان تولید فکر و اندیشه نیز مد نظر ایشان بود و این تولید، محصول آموزش و پرورش است.

وی افزود: این نام گذاری از اهمیت مهمی برخوردار است. ما امروز به تولید اندیشه جوانان در همه زمینه ها نیازمندیم تا در این مسیر کشورهایی که نیازمند تفکرات اسلامی هستند از این رویکرد دور نمانند.

طاهر علمی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت باید از چهار تفکر مخرب عبور کرد گفت: شک به خود، ترس از تغییر و ترس از شکست و مقایسه با دیگران با حفظ نگرش مثبت و ایجاد انگیزه از رمزهای موفقیت است که لازم است دانش آموزان مد نظر قرار دهند.

وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: اگر می خواهید خواسته شما تحقق پیدا کند، قدم اول این است که این خواسته را بصورت یک گفتمان پذیرفته شده دربیاورید. اگر تفکری بصورت گفتمان در آمد، اجرای آن دیگر کار دشواری نیست و گفتمان یک مفهوم باید در برهه ای از زمان در یک جامعه همه گیر شود و دانش آموزان مدارس می‌توانند عامل همه گیری این گفتمان ها در سطح جامعه و خانواده ها قرار بگیرند.

این مقام مسئول افزود: مدارس محل تک صدایی نیست، باید محل تضارب آرا و افکار باشد تا بتوان با گفتگوی سازنده به فهم مشترک رسید. شما دانش آموزان باید برای حل مشکلات با مسئولان ارتباط برقرار کنید و تا می توانید دنبال راهکار و راه حل مشکلات باشید.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمن می خواهد فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی را از ناحیه جوانان بر جامعه وارد کند. هدف از این نوع فشارها، بد بین کردن جوانان به وطن، دین و نظام جمهوری اسلامی است و وسیله امروز دشمن برای این کار استفاده از فضای مجازی است تا با استفاده از آن، راه نفوذ را پیدا کند و ایجاد آشوب و دو دستگی کند. دانش آموزان باید بیدار باشند و خطر فضای مجازی را بهتر بدانند و تهدید آن را جدی بگیرند و بدانند که اینترنت فقط سرگرمی نیست؛ بلکه وسیله ای است که اگر خوب بشناسیم و آن را فرصت بدانیم استفاده مثبت خواهیم برد. در غیر این صورت فضای مجازی می تواند وسیله و ابزار خطر در دست دشمن قرار گیرد.

علمی، شأن نسل جوان امروز انقلاب را بالاتر از جوان نسل اول انقلاب دانست و گفت: جوان امروز با وجود آسیبهای ناشی از فضای مجازی، ماهواره و اینترنت آزاد ، خود را هم متدین و هم انقلابی می دانند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نهاد اجتماعی در دل آموزش و پرورش است، گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش اجتماعی بار آوردن دانش آموزان است.

وی افزود: سازمان دانش آموزی برنامه های مختلفی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان دارد و یکی از اهداف این مناظره ملی دانش آموزی در ترویج فرهنگ گفتگوی منطقی،با اخلاق،مستدل و علمی است ونه گفتگوهای هیجانی و حاشیه ای که برازنده جوان تراز اول جمهوری اسلامی نیست.

صمد علیزاده با بیان اینکه میزان گفتگوی فرزندان با خانواده ها کمتر از یک ساعت شده است، خاطر نشان کرد: اینجا محلی برای تمرین خودسازی در موضوع گفتگو است.باید دوستانه نظرات همدیگر را قبول کنیم و یاد بگیریم که به دوستان خود ارزش قائل شده و نقد پذیر باشیم.

شایان ذکر است تیم های مرند و هشترود در بخش پسران و تیم های مرند و ناحیه 4 در بخش دختران به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند که در بخش پسران تیم مرند به عنوان تیم مخالف و هشترود به عنوان تیم موافق با موضوع حذف کنکور با یکدیدگر مناظره کردند و در بخش دختران نیز مسابقه مناظره با موضوع اعمال محدودیت بر شبکه های اجتماعی غیر بومی بین مرند به عنوان تیم موافق و ناحیه 4 تبریز به عنوان تیم مخالف برگزار شد.

فیلم مناظره مرحله نهایی در دو بخش دختران و پسران به صورت زنده از کانال دانش آموزان پیشتاز استان به آدرس irsto_p_azarsharghi و کانال مربیان پیشتاز استان به آدرس irsto_m_azarsharghi در شبکه شاد پخش شده و در سامانه ارتباطی پیشتازان(ساپ) به آدرس @parvareshi4 جهت اخذ انتخاب بهترین مناظره دانش آموزی از نظر مخاطب در سطح کشور بارگذاری شد که در مجموع نزدیک800 هزار دانش آموز و مربی از مناظره استان در شبکه شاد بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار