رمضانی خبر داد

کتاب «جویبار شعر 5» گزیده آثار دانش‌آموزان شاعر منتشر شد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از انتشار کتاب «جویبار شعر5» که گزیده‌ای از آثار دانش‌آموزان شاعر شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری فردا است خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «جویبار شعر 5» گزیده آثار دانش‌آموزان شاعر منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: شعر و داستان دو گونه پر کاربرد و بسیار اثرگذار است دانش آموزان از دوره دبستان به طور خودجوش با تقلید از آثاری که در کتاب‌های درس ایشان می خوانند به شعر گفتن و داستان نوشتن علاقه نشان می دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که می تواند به بهترین وجه به این ذوق ها جهت بخشد خوشبختانه معاونت پرورشی و فرهنگی برای شاعران و نویسندگان نوقلم برنامه دارد.

رمضانی افزود: بخش ادبی جشنواره فردا طی فراخوانی شاعران و نویسندگان نو قلم را به سرودن و نوشتن تذغیب می کند و با داوری آثار رسیده به دبیرخانه مستعدین این دو حوزه را شناسایی به جشنواره دعوت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: سطح کشوری این جشنواره که دانش آموزان دبیرستانی در آن شرکت می کنند با حضور استادان طراز اول کشور برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: آموزش، نقد ، تحلیل و تولید از جمله اتفاقاتی است که در جشنواره کشوری می افتد چاپ آثار دانش آموزان نیز در قالب دو کتاب «جویبار شعر» و «بامداد داستان» کار موثر دیگری است که به شاعران و نویسندگان جوان انگیزه مضاعف می بخشد.

رمضانی افزود: بخش شعر و داستان جشنواره فردا سی و هشت سال است که برگزار می شود حتی امسال ویروس منحوس کرونا هم زورش نرسید تا محفل ادبی نوجوانان ایران زمین را به تعطیلی بکشاند .

وی با توجه به آثار رسیده به جشنواره گفت: تعداد ۲۴۵هزار و ۴۱۱ داستان نویس و ۱۵۱ هزار و ۶۸۴ شاعر اثر خود را به دبیرخانه ارائه کردند پس از پالایش آثار ۳۰۰ اثر(۱۵۰ شعر و ۱۵۰ داستان) به دبیرخانه کشوری راه یافت و برگزیدگان آن ها از طریق فضای مجازی در جشنواره به صورت تصویری حضور یافتند و با استادان ملی این موزه گفت و گو کردند.

رمضانی در پایان خطاب به دانش آموزان شاعر و نویسنده گفت: نوید می دهم وزارت آموزش و پرورش به تازگی بزرگترین مدرسه شعر و داستان تحت عنوان «مدرسه ملی مجازی شعر و داستان» را افتتاح کرده است حرکتی که در این حوزه بسیار اثربخش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار