معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

۱۲۹۶ فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد از ۲۷ فضای آموزشی و ورزشی که روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان یزد افتتاح شد ۳ مجموعه آموزشی و ورزشی مختص دانش‌‌آموزان با نیازهای ویژه است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۹۶ فضای آموزشی  برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور 27 پروژه آموزشی و ورزشی استان یزد با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیران استان یزد در امر مدرسه سازی گفت: یزد در این زمینه از استان‌های پیشتاز به شمار می رود.

وی درخصوص پروژه‌های آموزشی_ورزشی که روز گذشته افتتاح شد اظهار کرد: این سه فضای ورزشی به دانش‌آموزان بانیازهای ویژه اختصاص داشت که از طریق ویدئوکنفرانس و به دستور وزیر آموزش و پرورش گشایش یافت تا دانش‌آموزان استثنایی بتوانند از این فضاها بهره‌مند شوند.

رخشانی‌مهر افزود: سالن ورزشی کودکان استثنایی یزد با عنوان مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب دارای سالنی با زیربنای 1950 مترمربع و فضای اداری با زیربنای 1018 مترمربع و اعتبار 42 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی اضافه کرد: آموزشگاه خیّری استثنایی «محمدتقی شهوازیان» نیز یکی از پروژه‌های افتتاحی است که دارای زیربنای 3750 مترمربع بوده و دارای 20 کلاس است. برای این مدرسه، نوسازی مدارس، تجهیزاتی به مبلغ 18 میلیارد ریال تهیه کرده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه سوم، تکمیل آموزشگاه کودکان اوتیسیم(زرکش) است که این مدرسه 12 کلاسه با زیربنای 1860 مترمربع توسط خیر مدرسه ساز احداث شده است البته محوطه سازی و تجهیز مدرسه توسط نوسازی مدارس به مبلغ 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به توجه ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در سال گذشته تعداد 54 فضای آموزشی و ورزشی مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شد.

رخشانی‌مهر ادامه داد: همچنین در سال 1399 تعداد 1296 فضای آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور مناسب سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار