در گفت‌وگو با امام جمعه شهر اشکذر مطرح شد؛

اجرای طرح کتابخوانی دانش‌آموزی در اشکذر

تهران (پانا) - حجت الاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر به تشریح برنامه کتابخوانی برگزار شده در یکی از مدارس این شهرستان با همکاری دفتر امام جمعه پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۷۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کتابخوانی دانش‌آموزی در اشکذر

حجت الاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر در گفت‌وگو با پانا در مورد طرح اجرا شده در یکی از مدارس شهرستان گفت: «این مدرسه یکی از مدارس خوب شهرستان در مقطع متوسطه است. بنای دست اندرکاران این مدرسه بر این بود که دانش‌آموزان خوب را جذب کنند و با اجرای برنامه‌های مناسب تربیتی برای این عزیزان، هم به موضوع آموزش و هم به موضوع پرورش این دانش‌آموزان بپردازند. برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این عزیزان برگرفته شده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.»

وی در ادامه با اشاره به 14 رهنمود رهبر انقلاب در مورد آموزش و پرورش نوجوانان و تاکید ایشان پیرامون یکی سلامت معنوی دانش‌آموزان گفت: «دست اندرکاران این مجموعه سلامت معنوی، اخلاقی، سیاسی، جسمی و... را در نظر داشته‌اند. یکی از برنامه‌هایی که برای این عزیزان در جهت حفظ سلامت معنوی دانش‌آموزان در نظر گرفته شد و دوستان دفتر نیز در این راستا همکاری داشته‌اند طرح کتاب‌خوانی است. برای بیشتر شدن تاثیر کتاب بر روی این عزیزان، موضوع کتاب‌ها زندگینامه شهدا در نظر گرفته شد. به طور مثال کتاب‌های نویسنده ارزشمند یزد آقای محمد علی جعفری جز کتاب‌های این طرح بوده و دانش‌آموزان این کتاب‌ها را علاوه بر مطالعه، خلاصه‌برداری کرده و موضوعات مطرح شده در کتاب را برای دوستان یا افراد دیگر تعریف می‌کنند.»

امام جمعه اشکذر ضمن بیان تاثیرات ایجاد شده روی دانش‌آموزان این مدرسه بخاطر اجرای این طرح گفت: «در نماز جمعه هفته گذشته ما از آقای محمد علی جعفری به خاطر تالیف این‌گونه کتاب‌ها تشکر کردیم. کتاب‌های ایشان بسیار روان بوده و بسیاری از آن‌ها مناسب سن دانش‌آموزان است. حتی هفته قبل بود که با این دانش‌آموزان دیداری داشتم و این عزیزان هرکدام خیلی مشتاقانه توضیح می‌دادند که این کتاب‌هایی که مطالعه کردند چه موضوعاتی داشته و در مورد آن با هم صحبت کردیم.»

وی در پایان با اشاره به مفید بودن این‌گونه طرح‌ها و تاثیرگذار بودن آن بر روی دانش‌آموزان خصوصا در سنین نوجوانی گفت: «امیدواریم این‌گونه طرح‌ها در کل کشور رواج پیدا کرده تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار