حسینی: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ­ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پیامی به همایش ملی دانش موضوعی- تربیتی در آموزش کودکان استثنایی تاکید کرد در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه با رویکرد مهارت محوری، خانواده محوری و دانش بنیانی تدوین و عملیاتی شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ­ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

محضر دانشجویان، دانش­ پژوهان و دانشمندان عرصه آموزش و روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه و شرکت­ کنندگان محترم همایش ملی دانش موضوعی- تربیتی در آموزش کودکان استثنایی که به همت پردیس قزوین دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، صمیمانه سلام و درود می‌فرستم. بی‌تردید سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را باید یکی از تخصصی ­ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور دانست، چرا که گستره و تنوع ویژگی­ های شناختی، حسی، حرکتی و هیجانی، ارتباطی کودکان و نوآموزان و دانش ­آموزان با نیازهای ویژه فرایند آموزش پرورش و توان‌بخشی این افراد را فراتر از چارچوب­ های نظام آموزشی دارای ابعاد جامعه­ شناختی، روان­شناختی و فناورانه خاصی نموده است. بر این اساس می‌توان نظام آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را پیش ­قراول توسعه و تحول در نظام آموزشی و حتی فراتر از آن انعکاس فرهنگ عدالت­ محور و تجلی جامعه دوستدار انسان و کودک دانست.

دانش پژوهان عزیز، سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی اینک با ترسیم چرخش‌های تحول‌آفرین مبتنی بر سند تحول بنیادین و نیازهای کارکردی جامعه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تلاش است همسو با نظام‌های آموزشی پیشرو در جهان، خدمات آموزشی و توان‌بخشی را با رویکرد مهارت­ محور؛ خانواده­ محور و دانش‌بنیان طراحی، تدوین و عملیاتی می ­نمایند. بدون هیچ شکی در این مسیر نخستین و محکم‌ترین گام پژوهش خواهد بود. به باور من همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش کودکان استثنایی یکی از فرصت‌های ذی­ قیمت و گران­بهای پژوهش­ بنیان در یافتن ایده ­های مؤثر و تبدیل آن‌ها به پدیده‌های کارآمد نظام آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

اساتید و دانشجویان عزیز، خرسندم به اطلاع شما عزیزان برسانم امروز در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی سامانه‌ها و فرآیندهای روشن و مدونی برای جذب ایده­ های خلاقانه و کارآمد ملی و بومی در قالب طرح‌هایی همچون جام (جمع ­آوری ایده ­های مطلوب) و کارگروه رصد و کاربست یافته­ های ملی و بین‌المللی طراحی و عملیاتی شده است. اکنون از سراسر ایران اسلامی، معلمان، والدین، متخصصان، صاحب‌نظران و حتی دانش آموزان با نیازهای ویژه طرح‌ها و ایده‌های خود را به‌منظور بررسی و تعیین سطح عملیاتی به این سازمان ارسال می ­کنند. از دست‌اندرکاران این همایش مهم نیز می­خواهم یافته ­های علمی و پژوهش این رویداد را در قالب طرح­ های مذکور در اختیار سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی قرار دهند.

به‌عنوان مسئول سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و خادم کودکان با نیازهای ویژه، صمیمانه از شما عزیزان دعوت می­کنم در مسیر اندیشه ­ورزی و خردورزی در فرایند تولید محتوای آموزشی وتوان بخشی؛ راهبردهای فن­آورانه و بیش و پیش از همه نظریه­ پردازی بوم­ شناختی به‌منظور تحقق مطلوب اهداف متعالی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مشارکت نمایید.

و آخر دعوانا أن الْحمْد للّه ربّ الْعالمین»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار