حسینی تشریح کرد

4 رکن تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان ایلام و در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ایلام، قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را چهار رکن تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
4 رکن تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی داشته های زیادی برای ما داشته است و یکی از این داشته ها سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است که مولود انقلاب است گفت: با راه‌اندازی این سازمان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر افزایش داشته است و در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در هفت طیف مختلف در ۱۷۰۰ مدرسه ویژه، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۷۵۰ مدرسه پشتیبان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: در استان ایلام ۱۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه وجود دارد که در مدارس خاص استثنایی و مدارس پذیرا مشغول به تحصیل هستند.

حسینی با بیان اینکه حضرت امام ( ره) خدمت به معلولین را به مثابه خدمت به نبی اکرم می‌دانستند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی مینیاتوری از مأموریت‌های آموزش‌وپرورش عادی است و علاوه بر تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وظیفه توان‌بخشی این دانش‌آموزان را نیز برعهده دارد.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش عادی دوره پیش‌دبستانی اگرچه دوره‌ای رسمی است اما اجباری نیست درحالی‌که در آموزش‌وپرورش استثنایی این دوره هم رسمی و هم اجباری است و علاوه‌برآن می‌تواند از بدو تولد نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: در دوره متوسطه نیز علاوه بر دوره‌های موجود در آموزش‌وپرورش عادی دو دوره پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای نیز برای دانش‌آموزان با آسیب ذهنی وجود دارد. تاکنون ۳۴ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بهره مند شده اند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه نگاه و نقشه راه ما در وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است اظهار کرد: رکن اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از این ساحت های مهم، ساحت اخلاقی و دینی است.

وی افزود: قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید در آموزش و پرورش ساری و جاری شود تا سرزندگی و نشاط در جامعه ساری و جاری شود. آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه از تربیت دینی این دانش آموزان نیز غافل نبوده است و یکی از این فعالیت ها نیز تدوین دوجلد کتاب احکام ویژه دانش آموزان استثنایی است.

وی افزود: آموزش عملی نماز در قالب طرح سودای بندگی به دانش آموزان استثنایی پایه ششم استثنایی و برنامه آشنایی با مرجعیت از جمله برنامه های ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان است. برنامه هر مدرسه یک سرود در تمامی مدارس آموزش و پرورش استثنایی در حال اجرا است که موجب هویت بخشی به مدارس و دانش آموزان می شود‌.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور که رقمی معادل سه میلیون نفر است، به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند اظهار کرد: از این تعداد در استان ایلام ۱۵ هزار دانش‌آموز از فضای مجازی برای آموزش بی‌بهره بودند که حدود ۱۳۰۰ هزار تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت اما هنوز حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار این استان به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند. با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی و در قالب طرح هدایت تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تأمین شده است.

شایان ذکر است معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بدو ورود به استان ایلام با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان ایلام به مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار