اهدای نمادین تبلت به دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری

تهران (پانا) - با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت، 250 تبلت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای نمادین تبلت به دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این آئین با بیان اینکه در کشور حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به شبکه اطلاعات و سه میلیون دانش‌آموز در کشور به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، گفت: برای ۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در سراسر کشور تأمین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات انجام شده است.

وی افزود: طرح هدایت با هدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند کشور از طریق مشارکت خیرین و دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است و تاکنون با اکثر استانداران کشور تفاهم‌نامه تأمین این تجهیزات با مشارکت استانداری‌ها و وزارت آموزش‌وپرورش از طریق طرح هدایت امضا شده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مولود انقلاب است گفت: با راه‌اندازی این سازمان پوشش تحصیلی در بین دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر افزایش داشت و در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور وجود دارد.

وی افزود: این دانش‌آموزان در ۱۷۰۰ مدرسه ویژه، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۷۵۰ مدرسه پشتیبان مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۷۷۵ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰۴ مدرسه به دانش‌آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: حدود 3000 دانش‌آموز دارای هفت طیف آسیبی از جمله بینایی، شنوایی، ذهنی، حرکتی، اختلالات یادگیری، اوتیسم، چندمعلولیتی و ... در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش از افزایش ۴۲ درصدی اعتبارات ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و گفت: ۳۴ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور از خدمات توان‌بخشی و مشاوره در ۱۸ آیتم بهره‌مند شدند و تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۰ این بودجه رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اولین گام در راستای حرکت به سمت آموزش‌وپرورش باکیفیت مداخله بهنگام و پیشگیرانه در مشکلات آشکار و پنهان یادگیری است، اظهار کرد: انتظار می‌رفت عملکرد چهارمحال‌وبختیاری در بحث سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان باتوجه‌به وجود نقاط صعب‌العبور و تعطیلی مدارس در شیوع کرونا پایین‌تر از میانگین کشوری باشد، اما این استان حائز رتبه برتر در کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار