اتفاقات بزرگ در شبکه نمایش خانگی، سینما و تلویزیون را به گوشه رینگ می‌برد

فیلیمو در رقابت با سینما و تلویزیون

تهران (پانا) - سریال‌سازی محسن تنابنده، محمدحسین مهدویان، محمد کارت، حسن فتحی و نیما جاویدی برای یکی از دو سامانه بزرگ ایران می‌تواند سینما و تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فیلیمو در رقابت با سینما و تلویزیون

به‌گزارش شهروند، ظاهرا سیطره شبکه نمایش خانگی بر فضای هنر نمایشی ایران در حال کامل‌شدن است. ساعاتی پیش یکی از دو سامانه عرضه آنلاین محصولات تصویری-نمایشی از تولید هفت سریال جدید برای نمایش در سال 1400 خبر داد. سریال‌هایی که بی‌شک اتفاقات بزرگی در این عرصه خواهند بود.

نام‌های بزرگ

ساعاتی پیش سامانه فیلیمو که یکی از دو سامانه اصلی ایران است، از ۳۰ عنوان جدید خبر داد که قرار است در سال 1400 از این وی‌اودی پخش شوند -که هفت سریال کنجکاوی‌برانگیز نیز در میان این سی عنوان به چشم می‌خورد. سریال‌هایی که به وسیله کارگردانان شناخته‌‍شده‌ای مانند محسن تنابنده، محمدحسین مهدویان، نیما جاویدی، محمد کارت و حسن فتحی جلوی دوربین خواهند رفت. این فیلمسازان در سال‌های اخیر با آثاری مانند سریال پایتخت و فیلم‌های ماجرای نیمروز، سرخپوست، شنای پروانه و سریال شهرزاد اتفاقات بزرگی را در عرصه فیلم‌سازی و سریال‌سازی به وجود آورده‌اند. گزارش فیلیمو حکایت از این می‌کند که این نام‌ها در ماه‌های آتی برای یکی از دو وی‌او‌دی بزرگ کشور سریال خواهند ساخت.

سریال‌های بزرگ

فیلیمو با انتشار یک اینفوگرافی از ۳۰ عنوان جدید خبر می‌دهد که به زودی قرار است از این VOD پخش شوند. در بین اسامی منتشر شده، در میان ۷ تا از مهم‌ترین سریال‌هایی که قرار است از این شبکه پخش شوند، نام سریال ماساژور به کارگردانی محسن تنابنده، جیران به کارگردانی حسن فتحی، جزیره به کارگردانی سیروس مقدم و زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان به چشم می‌خورد. یاغی به کارگردانی محمد کارت، قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی و آکتور به کارگردانی نیما جاویدی دیگر سریال‌های مهم فیلیمو هستند که قرار است در سال 1400 نمایش داده شوند.

همه در فیلیمو

این یعنی ظاهرا محسن تنابنده که او را بیشتر با نقش نقی معمولی در سریال پایتخت می‌شناسیم، در سال ۱۴۰۰ مجموعه‌ای را برای پخش در وی‌اودی ایرانی فیلیمو جلوی دوربین خواهد برد. حسن فتحی هم که طی سال‌های قبل مجموعه شهرزاد را ساخته بود، این بار با فیلیمو برای ساخت کار جدیدش همکاری خواهد کرد. سیروس مقدم هم که تا کنون تجربه ساخت سریال‌های متعددی مانند پایتخت، میکائیل و چاردیواری را برای شبکه‌های مختلف صداوسیما داشته، برای اولین‌بار پا به شبکه نمایش خانگی گذاشته و با فیلیمو همکاری خواهد کرد. محمدحسین مهدویان نیز در اولین تجربه سریال‌سازی پس از ساختن فیلم‌های تحسین‌شده متعددی مانند ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز، این بار ساخت سریالی را با همکاری فیلیمو تجربه خواهد کرد.

فیلیمو علیه تلویزیون!

توپ پر فیلیمو در زمینه سریال‌سازی بی‌تردید فضای فیلمسازی و سریال‌سازی را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ به عنوان مثال می‌توان گفت که همکاری محسن تنابنده و سیروس مقدم با فیلیمو که اکنون سرگرم ساخت دو قسمت پایانی مجموعه پایتخت ۶ پس از یک سال وقفه هستند، در ادامه تولید سریال پایتخت تأثیرگذار خواهد بود؛ یعنی این دو احتمالا سراسر سال آینده را در شبکه نمایش خانگی حضور خواهند داشت و این امر می‌تواند ساخت پایتخت‌های بعدی را در هاله‌ای از ابهام قرار ‌دهد. درباره سریال جیران حسن فتحی نیز چنین موضوعی صادق است و فتحی بی‌تردید با این سریال از فضای فیلم مست عشق- که حاشیه‌ساز هم بوده- جدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار