حاجی میرزایی خبر داد

راهبری جهش تعلیم و تربیت در دوران کرونا به دست فرهنگیان

تهران (پانا) - جهش تعلیم و تربیت در دوران کرونا به دست فرهنگیان راهبری می‌شود، این نکته ای بود که وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسا و مدیران نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
راهبری جهش تعلیم و تربیت در دوران کرونا به دست فرهنگیان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، محسن حاجی میرزایی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز تغییر اهداف آموزش و پرورش و اولویت ها را غفلت اصلی از رسالت دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرده و گفت: هیچ نهادی بالقوه تر از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت را رکن اصلی کشور دانست و خاطرنشان شد: اهداف نظام و آرمان امام و انقلاب در این نهاد به انجام می رسد.

وی با مطرح کردن این سوال که " توجه کنیم ماموریت اصلی ما چیست؟" ، بیان کرد: باید گفتمان را معطوف به مسائل مهم آموزش و پرورش کنیم.

حاجی میرزایی توضیح داد: در یک فرد تحصیل کرده در سطح دیپلم باید ببینیم چه تعداد از ساحت های تربیتی را دارد و معرف یک چنین از سطح از صلاحیت هاست و باید دغدغه ی اصلی ما این باشد.

معطوف شدن توجه خانواده ها به رسالت ما بعد از کرونا

وی تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحول نیروی انسانی سیستم عنوان کرد و گفت: باید بر توان و پتانسیل خود اتکا کنیم و از همه توانایی های خود حداکثر بهره را ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحران کرونا که در امر آموزش ایجاد کرده، یادآور شد: این پیشامد توجه مردم به اموزش و پرورش و تلاش های معلمان و فرهنگیان را شفاف تر کرده است. کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.

حاجی میرزایی تغییر و تحول با کیفیت را منوط به معلم با کیفیت دانست و گفت: باید نوع نگرش به مسائل تغییر یابد و انعطاف داشتن در مسیر راه مهم است.

نظارت فرآیندی بر آموزش غیرحضوری داریم

جعفر پاشایی نیز در این اجلاس گفت: به همت مدیران نواحی و مناطق توانستیم در زیست بوم جدید شرایط عملکرد خوبی داشته ‌باشیم به طوری که کسب رتبه اول در جذب پیش دبستانی ، رتبه دوم‌ نانو، پیشتاز در تولید محتوا، اجرای طرح آجر به آجر به یاری مدیران ممکن پذیر شد.مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: نظارت فرایندی بر آموزش غیرحضوری(سنجشگران کیفیت آموزش مجازی) در فاز اول انجام پذیرفته و فاز دوم در حال انجام و فاز سوم در آینده انجام خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار