حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

آخرین اخبار و تصمیمات درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد توصیه ما این است که بسته بودن و دور بودن دانش‌آموز از مدرسه مخاطره دارد اکنون کیفیت آموزشی از فضای مجازی تامین می‌شود اما قطعا امکان ارائه آموزش با کیفیت در آموزش حضوری بیشتر است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار و تصمیمات درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده

محسن حاجی میرزایی در حاشیه نوزدهمین گفت‌وگوی هفته با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: در این نشست به زمینه‌های متنوعی از همکارای‌ها رسیدیم قرار شد مجموعه این محورها استخراج و به حوزه‌های معاونت‌ها ارسال شود. ما دو دستگاه فرهنگی هستیم و ماموریت‌های تنگاتنگی داریم که برای تقویت، اشاعه و آشنایی جامعه فرهنگی با مفاخر فرهنگی و فرهنگ گردشگری عرصه‌های همکاری خوبی داریم.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی بیس از 290 رشته داریم که می‌توانیم نیرو پرورش دهیم اکنون 9 رشته را در هنرستان‌ها داریم. مدارس ماندگار به عنوان میراث‌های فرهنگی با بیش از 100 سال قدمت باید به خوبی نگهداری شوند در این زمینه برای همکاری صحبت کردیم. ایجاد هنرستان‌هایی برای مرمت آثار باستانی، حمایت از صنعت گردشگری و راه‌اندازی تورها عرصه‌های متنوعی برای همکاری است.

حاجی میرزایی درباره بازگشایی مدارس در سال آینده اظهار کرد: از حیث آمادگی ما اکنون هم آمادگی داریم تا مدارس را بازگشایی کنیم علت بازنشدن مدارس، ممنوعیت ستاد ملی کرونا است هر زمان که ستاد به ما اجازه دهد ما مدارس را باز می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه ما این است که بسته بودن و دور بودن دانش‌آموز از مدرسه مخاطره دارد اکنون کیفیت آموزشی از فضای مجازی تامین می‌شود اما قطعا امکان ارائه آموزش با کیفیت در آموزش حضوری بیشتر است شاید بعد از عید هم ستاد کرونا به ما اجازه دهد و ما بتوانیم مدارس را بازگشایی کنیم.

وی درباره سود صندوق ذخیره فرهنگیان و آورده آن برای افراد گفت: برگزاری مجمع هیات امنای صندوق در هفته گذشته انجام شد و محاسبه سود توزیع می‌شود این مبلغ بالای 3 هزار میلیارد تومان است که به حساب افراد عضو صندوق ذخیره واریز خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره افزایش حقوق معلمان خرید خدمات بیان کرد: در این باره از ابتدای سال تحصیلی جاری اصلاحاتی انجام دادیم زیرا این معلمان به ازای 24 ساعت کار نیمه وقت بودند با بررسی‌های انجام شده مقرر شد این افراد این 24 ساعت را تمام وقت تلقی کنند که حقوقشان افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی نیز خبر داد که رتبه بندی فرهنگیان در دستور دولت است همین روزها انشالله به تصویب می‌رسد اعتبار آن هم پیش بینی شده است.

وی در پایان اضافه کرد: به احترام نقد فرهنگیان درباره مطالباتشان که در رسانه‌ها حرف زده می‌شود باید تاکید کنم مطالبات افراد نیاز به مانور تبلیغاتی ندارد ما با فرهنگیان تفاهم کردیم در این باره صحبت نکنیم و همکاران میزان مطالبات خود را از ادارات پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار