آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج خواهرخوانده آموزش و پرورش شهرستان نیمروز سیستان شد

کرج(پانا)- در قالب طرح حامی، کمک های مردمی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به عنوان خواهرخوانده شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، به این شهرستان ارسال شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج خواهرخوانده آموزش و پرورش شهرستان نیمروز سیستان شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان از خواهر خواندگی و اجرای طرح حامی بین آموزش و پرورش ناحیه 4کرج با آموزش و پرورش شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

قاسمی هدف از اجرای طرح حامی یا خواهر خواندگی مدارس که برای اولین بار در سال 97 توسط دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اجرا شد را گسترش عدالت اجتماعی و کیفیت بخشی به فرایند آموزش مدارس مناطق محروم کشور خواند و گفت: به موجب این طرح مدارس برخوردار در یک پیوند عاطفی و دوستانه حمایت از مدارس غیر برخوردار را بر عهده گرفته و در ابعاد مختلف آموزشی، مالی، پرورشی و فرهنگی اقدام به تبادل تجربیات و دستاوردهای خود می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: اجرای این طرح در سه مدل حمایت مدرسه از مدرسه، حمایت خیران از مدارس و حمایت نهادهای دولتی و غیر دولتی از مدارس طراحی شده که در اجرای طرح حامی ناحیه 4 و نیمروز از هر سه مدل مذکور بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح حامی برون استانی، آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با همکاری مدارس، خیران و نهادهای دولتی و غیر دولتی اقدام به انعقاد پیمان نامه و ارسال 2000 پک خانواده شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم ورزشی، اسباب بازی، کیف و کفش، 500 پک بهداشتی مخصوص بانوان، 120 پک بهداشتی مخصوص مدیران مدارس و 1500 عدد کیف حاوی پک کامل لوازم التحریر و مجموعه کتب کمک آموزشی مقاطع مختلف به منطقه محروم نیمروز کرد.

وی یادآور شد: این محموله با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان تهیه و به شهرستان نیمروز ارسال شد.

قاسمی همچنین از ایجاد کانال توانمندسازی معلمان نیمروزی توسط دبیران و اساتید برجسته البرزی خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح به ارتقاء کیفیت دانش آموزان مناطق محروم کمک کرده و زمینه دستیابی به این مهم را از طریق افزایش تعاملات و تبادلات فرهنگی فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار