جراحی بینی چه عوارضی دارد؟

تهران (پانا) - استاد تمام جراحی پلاستیک و زیبایی و رئیس بخش فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی درباره عوارض احتمالی جراحی بینی و راهکارهای پیشگیری از آن ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جراحی بینی چه عوارضی دارد؟

به‌گزارش روابط عمومی انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران، دکتر فرهاد حافظی، استاد تمام جراحی پلاستیک و زیبایی و رئیس بخش فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی ایران در سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران اظهار داشت: در این وبینار درباره عوارض باقی مانده حراجی بینی در بیمارانی که در کودکی دچار شکاف لب بوده‌اند و نیاز به جراحی بینی و لب داشته‌اند بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: این افراد گاهی علاوه بر مشکلات مربوط به جراحی بینی گرفتار مشکلات مادرزادی لب و بینی هستند و از آنجایی که ترمیم وضعیت صورت آنها نیاز به تجربه کافی دارد در این وبینار دانش و تجربیات میان جراحان پلاستیک و زیبایی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت تا شاهد به دست آوردن نتایج بهتری برای بیماران باشیم.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور حدود ۴۰۰ نفر جراح پلاستیک و زیبایی فعالیت دارند گفت: افراد کاندیدای جراحی بینی باید حتماً به پزشکان جراحی پلاستیک و زیبایی یا متخصصین گوش و حلق و بینی مراجعه کند چرا که سایر گروه‌های پزشکی تجربه کافی را در این زمینه ندارند و دوره‌های لازم را نیز برای انجام جراحی بینی نگذرانده‌اند و انجام جراحی توسط آنها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای سلامت بیماران به همراه داشته باشد.

حافظی درباره عوارض جراحی بینی گفت: به طور کلی عوارض جراحی بینی به دو دسته تقسیم می‌شود یکی مسائل مربوط به زیبایی و دیگری عملکرد بینی، وضعیت تنفس و حس بویایی است که در هر دو مورد پس از انجام جراحی نباید مشکلی برای بیمار ایجاد شود و اگر پزشک جراح تجربه کافی نداشته باشد قطعاً مشکلات عدیده‌ای برای بیمار ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که عوارض انجام جراحی بینی برای بیماران چقدر است؟ گفت: این مسئله بستگی به شرایط قبلی بیمار و تجربه پزشک جراح دارد و از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است که با انجام جراحی توسط پزشک حاذق نه تنها رضایت بیمار از زیبایی بینی حاصل می‌شود بلکه در عملکرد بینی نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار