مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی و ترقی دوباره مسیر موسیقی سنتی ایرانی می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی در مراسم اختتامیه نخستین جایزه ملی عارف افزود: جایزه ملی عارف در دل تنگناهای فراوان، مالی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی شکل گرفت اما به لطف خدا و یاری هنرمندان موسیقی دان ایرانی شاهد استقبال گسترده از این جشنواره بودیم.
وی اظهار داشت : همین مسئله شاهدی بر این مدعاست که جامعه هنر و موسیقی ایرانی امروز به یک جهش و تعالی نیازمند است که جایزه ملی عارف میتواند بستر ساز تعالی و ترقی دوباره موسیقی سنتی ایرانی باشد.
وی افزود: امروز معتقدیم مسیری که جشنواره عارف در پیش گرفته است در ابتدای راه خود قرار دارد و میتواند با جریان سازی، ایجاد پویایی و رفع رخوت از روزهای موسیقی ایرانی تاثیرگذاری خوبی در ارتقاء و تعالی آثار تولید شده در کشور داشته باشد.
اسماعیلی اضافه کرد: در این مسیر از همراهی اهالی موسیقی استان قزوین، انجمن موسیقی و هنردوستان کشور تشکر میکنیم که در کنار اهداف هنری این جشنوراه توانست نام قزوین و عارف قزوینی این موسیقی دان برجسته کشور را دوباره زنده کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نگاه ما به این رویداد بزرگ فرهنگی ،ملی و فراستانی است، از این رو امیدواریم حرکتی که شروع شده تداوم داشته باشد و دبیر خانه دائمی در استان شکل بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد تولید آثار تصنیف های وطنی و میهنی شود.
ابوالقاسم عارف قزوینی متولد ۱۲۵۹ خورشیدی در شهر قزوین شاعر، ترانه‌سرا، تصنیف‌ساز و موسیقی‌دان نامدار ایرانی بود که در مبارزه‌ ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه‌های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.
جشنواره جایزه ملی عارف با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار