محمود امانی:

ارزان ترین راه برای بهبود تمامی شاخص‌های یک جامعه، آموزش و پرورش است

تهران (پانا) -دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ارزان ترین راه برای بهبود تمامی شاخص‌های یک جامعه را آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزان ترین راه برای بهبود تمامی شاخص‌های یک جامعه، آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به اهمیت امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و مجموعه ای از صفات مثبت و منفی که در جامعه شاهد آن هستیم ، حاصل امر تعلیم و تربیت است که می تواند با اولویت اصلی قرار گرفتن آموزش و پرورش در جامعه شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب در این راستا باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم فرزندانمان در یک جامعه سالم، خوب و رشد یافته، پرورش پیدا کنند، بنابراین اگر به دنبال آن هستیم که جامعه‌ای سالم و به‌دوراز آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید به مدرسه توجه نموده و در آن سرمایه‌گذاری کنیم.

امانی در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یکی از افتخارات ما است که در آن نگاه ما به انسان ،دین،دنیا و...به روشنی در ساحت های ۶گانه آن تبیین شده است و باید فضایی را تمهید کنیم تا رشد واقعی مطابق ساحت های ۶ گانه اتفاق بیفتد.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌و پرورش تاکید کرد: نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است و باید تمام کارها و فعالیت‌های ما در راستای مدرسه و ارتقای جایگاه آن در آموزش و پرورش باشد چون همه ما هدفمان کمک به بهبود روندهای آموزشی و پرورشی مدرسه است.

امانی به مدرسه محوری اشاره و بیان کرد: به عقیده من مدرسه محوری یک گفتمان است،باید برای گفتمان سازی مدرسه محوری نقش مدارس و مردم را در نظر گرفت تا از شعار تبدیل به یک حس در جامعه شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌و پرورش«مدرسه کانون تربیتی محله» را یکی از جملات فاخر سند دانست و گفت: این شعار یعنی اینکه دانش آموزان به پدر و مادر خود احترام بگذارند و برای رسیدن به این هدف، مدارس باید برنامه های لازم را طراحی کنند.

وی اظهار کرد: برنامه ویژه مدرسه یکی از برنامه هایی است که برای جلوگیری و به تعادل رسیدن برنامه های متمرکز در سند تعیین شده است و به مدیر اختیار می دهد تا به مدت ۶۰ ساعت برابر نیازسنجی که صورت می دهد برنامه ریزی کند.

امانی در پایان استان یزد را استانی پیشرو در همه زمینه ها برشمرد و با توجه ظرفیت های موجود در استان،خواستار نقش الگویی در زمینه برنامه ویژه مدرسه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار