با صدور پیامی به مناسبت روز «احسان و نیکوکاری» انجام شد؛

دعوت رئیس کمیته امداد از مردم و خیرین برای مشارکت در جشن نیکوکاری

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد در پیامی با تبریک روز احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس این نهاد مقدس، از مردم نیک‌اندیش ایران اسلامی برای مشارکت در جشن نیکوکاری دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دعوت رئیس کمیته امداد از مردم و خیرین برای مشارکت در جشن نیکوکاری

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، متن پیام رئیس کمیته امداد به مناسبت روز احسان و نیکوکاری و دعوت از مردم برای پیوستن به جشن نیکوکاری به شرح زیر است:

احسان و نیکوکاری یکی از سنت‌های حسنه الهی و از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است که در قرآن کریم و احادیث به آن سفارش شده و در سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز مصادیق فراوانی دارد. ایران دیار مهر و محبت است و مردم این سرزمین از دیرباز یاری‌گر هموطنان محروم خود بوده و مشکلات آنان را مشکل خود می‌دانستند.

در سالی که گذشت فشارهای اقتصادی ناشی از بیماری منحوس کرونا و تحریم‌های ظالمانه، مشکلات بسیاری را برای هموطنان به وجود آورد که این فشارها برای خانواده‌های نیازمند دو چندان بود و خیران و نیکوکاران با تلاشی مضاعف در جهت کمک مومنانه به این عزیزان گام برداشتند، حضور پر شور در پویش‌های مردمی ایران همدل، ایران مهربان و جشن‌های عاطفه‌ها، نیکوکاری و رمضان نمونه کوچکی از همراهی‌های نیکوکاران است.

در آخرین روزهای هر سال و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران اسلامی در ۱۴ اسفند در همایشی بزرگ که نماد نوع‌دوستی و مهرورزی است دست‌های پر محبت و یاری‌گر خویش را بر سر ایتام و خانواده‌های نیازمند می‌کشند؛ دستان مهربانی که شکوه محبت و احسان را به نمایش می‌گذارند.

جشن نیکوکاری هرساله با همت و تلاش همکاران این نهاد مقدس و کمک صدا و سیما، آموزش و پرورش و بسیج مستضعفان و سایر نهادها و سازمان‌ها، همزمان در سراسر کشور با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان و جذب کمک‌ها و هدایای خیرین به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود. این جشن فرصتی است تا مردم عزیز ایران بار دیگر نوع دوستی و احساس مسؤولیت خویش را در این میدان عمل به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری را در کارنامه عطوفت ایران بیفزایند.

اینجانب ضمن دعوت از مردم نوع‌دوست و سخاوتمند ایران اسلامی جهت حضور و شرکت در مراسم نیکوکاری امسال بر خود لازم می‌دانم این روز را به همه خیرین و نیکوکاران که همواره در مسیر رفع نیاز برادران و خواهران خود گام برمی دارند تبریک و تهنیت می‌گویم و سلامتی و توفیق روزافزون آنان را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار