نکات مهمی که باید قبل از خرید دستگاه جوجه کشی بدانید

تهران (پانا) - انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی با توجه به تنوع بالای این نوع دستگاه ها کاری زمان بر می باشد که نیازمند تخصص و آشنایی کافی با قطعات دستگاه ها و نحوه ی کارکرد آنها دارد. بدین منظور نیازی نیست که حتما تجربه ی کار با دستگاه را داشته باشید بلکه با اشنایی مناسب با تجهیزات مذکور و شناخت آنها و عملکرد هر کدام از آن ها می توانید دستگاه جوجه کشی مناسب را انتخاب کنید.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نکات مهمی که باید قبل از خرید دستگاه جوجه کشی بدانید

قطعات مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی :

خرید بهترین دستگاه جوجه کشی زمانی امکان پذیر می باشد که قطعات به کار رفته در کنار یکدیگر بهترین قطعات قابل انتخاب باشند و معماری و مهندسی دستگاه امکان به کارگیری صددرصدی امکانات این قطعات را به نحوی احسنت داشته باشند.

مهمترین قطعات به کار رفته در دستگاه های جوجه کشی شامل موارد زیر می باشند که توضیحی مختصر در هر کدام از آنها ارائه خواهیم داد :

- بدنه دستگاه جوجه کشی : بدنه چهارچوب دستگاه را شامل می شود که از چندجنبه ی مختلف اهمیت بالایی دارد. یکی از این موارد توجه به جنس بدنه می باشد. جنس بدنه با توجه به نوع استفاده از دستگاه متفاوت می باشد ، برای مثال در دستگاه های خانگی اغلب از پلاستیک و ABS در بدنه ی دستگاه استفاده میشود و در نمونه های صنعتی از PVC و یا فلز استفاده میشود. در انتخاب بدنه توجه داشته باشید که اگر بدنه دستگاه فلزی باشد عمر دستگاه کم بوده و امکان تاثیرگذاری بر روی راندمان دستگاه نیز وجود خواهد داشت.

از این رو بدنه های فلزی در دستگاه های جوجه کشی در چندسال اخیر به صورت کلی مردود شده و دستگاه های مدرن صنعتی به طور کلی با بدنه ی PVC ساخته می شوند.

- از دیگر تجهیزات جوجه کشی بسیار مهم در دستگاه جوجه کشی سنسور جوجه کشی می باشد. سنسور وظیفه دارد که دما و رطوبت را از دستگاه دریافت کرده و به کنترلر مخابره کند. سنسور دمایی و رطوبتی ممکن است جداگانه بوده و یا در یک سنسور تجمیع شده باشد. دقت بالای سنسور و درصد خطای کم آن به صورت مستقیمی در راندمان دستگاه جوجه کشی تاثیر دارد.

از بهترین نمونه سنسور های موجود که استفاده ی گسترده ای در دستگاه های جوجه کشی دارد سنسورهای تولیدی شرکت سنسورین سوئیس میباشد که با نام SHT شناخته میشود . این سنسورها توانایی مخابره ی همزمان دما و رطوبت را داشته و به دلیل دقت بالا و خطای کم از بهترین سنسورها در صنایع حساس پزشکی و ... شناخته میشوند.

این نوع از سنسورها برخلاف سنسورهای معمولی نیازمند کالیبره نیستند. سنسورهای معمولی در طول زمان و با تغییر وضعیت دمایی و رطوبتی محیط دستگاه دچار اختلال شده و باید مجددا تنظیم شوند. سنسورهای SHT به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود نیازی به کالیبره ندارند.

- کنترلر یا برد جوجه کشی همانطور که از نامش پیداست کنترل تماس اعمال انجام شده در دستگاه جوجه کشی را در اختیار میگیرد. این دستگاه ابتدا دیتاهای دمایی و رطوبتی را از طریق سنسورها دریافت کرده ، سپس این دیتاهارا با دیتاهای تنظیمی کاربر مقایسه میکند و در صورت وجود اختلاف اقدام به افزایش یا کاهش میزان دما و رطوبت و ... میگیرد.

کنترلر جوجه کشی تنظیم دما و رطوبت را به صورت کامل برعهده دارد. زمانی که نیاز به افزایش دما باشد، دما از طریق دستور کنترلر به سیستم گرمایشی افزایش یا کاهش پیدا میکند. از طرفی دیگر سیستم تهویه نیز بر اساس سنجش کنترلر قابل تغییر می باشد . کنترلر ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در صورت عدم کارایی مناسب انها دستگاه به صورت کلی با مشکل مواجه شده و اختلال بسیاری در عملکرد آن اتفاق می افتد.

یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت کنترلر جوجه کشی توجه به استفاده از روش های مدرن مونتاژ شامل استفاده از SMD می باشد که سبب مونتاژ دقیق قطعات شده و از ایجاد اختلال و نویز هنگام کار دستگاه جلوگیری میکند .

در طراحی و ساخت کنترلر های صنعتی بیشتر بر روی کیفیت سیستم ها تمرکز شده و در برخی موارد امکان استفاده از تکنولوژی های بروز همچون بهره مندی از سنسور پشتیبان و ... به کار رفته است. در کنترلرهای خانگی نیز بهره مندی از سیستم های انتخاب پرنده که امکان تنظیم شرایط جوجه کشی مخصوص ان پرنده را برای کاربران آماتور فراهم میکند می تواند مفید واقع شود.

استفاده از منابع آموزشی :

از دیگر موارد بسیار مهم در اشنایی با قطعات دستگاه های جوجه کشی به منظور اشنایی بیشتر و خرید محصول مناسبتر ، استفاده از منابع آموزشی موجود در اینترنت می باشد. همچنین کاربران میتوانند با مراجعه به کانال تلگرام جوجه کشی، اطلاعات بسیاری را در زمینه ی جوجه کشی و مقایسه و تست دستگاه های جوجه کشی مختلف کسب نمایند که می تواند در انتخاب بهینه ی انها تاثیر بسزایی داشته باشد.

مشاهده ی ویدیوهای جوجه کشی موفق :

تجربه استفاده از دستگاه های جوجه کشی مختلف میتواند کمک بسیاری به خریداران جدید داشته باشد. بسیاری از کاربران اقدام به ارسال ویدیوهای خود که از جوجه کشی موفق خود گرفته اند به صفحه ی اینستاگرام جوجه کشی به آدرس instagram.com/eskandari_eig می کنند، که علاقه مندان می توانند با مراجعه به این صفحه ی اینستاگرام دستگاه های مختلف و درصد موفقیت انها در جوجه کشی را مشاهده نمایند.

در پایان :

اشنایی هرچند مختصر شما با تجهیزات مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی و مشاهده ی ویدیوهای مقایسه و تست دستگاه های جوجه کشی می تواند در مدت زمانی کوتاه اطلاعات بسیاری را برای انتخاب یک دستگاه جوجه کشی مناسب در اختیار شما بگذارد. عدم توجه به موارد گفته شده و صرفا توجه به تبلیغات تولید کننده سبب گمراهی کاربر شده و کاربر پس از هزینه کرد بسیار با مشکلاتی مواجه خواهد شد که تولید کننده توان یا علاقه ای به منظور حل انها ندارد ! از این رو در خرید دستگاه علاوه بر موارد اشاره شده به خوشنامی و شناخته شدن برند تولید کننده نیز توجه داشته باشید و سعی در خرید دستگاه هایی کنید که در محیط های صنعتی طراحی و تولید شده اند و از خرید دستگاه هایی که در کارگاه های به اصطلاح زیرپله ای تولید میشوند پرهیز نمایید چراکه عدم بهره مندی از خدمات پس از فروش و عدم امکان خرید قطعات ان دستگاه ها در سالهای آینده می تواند سبب بروز مشکلات بسیاری برای خریداران گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار