وزیر خارجه اردن در دیدار با اشکنازی: توافقات سازش جایگزین راهکار دو کشوری نیستند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه اردن در دیدار با همتای اسرائیلی خود تاکید کرد توافقات صلحی که اسرائیل با کشورهای عربی از امضا کرده نمی‌توانند جایگزینی برای حل مساله فلسطین بر اساس راهکار دو کشوری باشند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر خارجه اردن در دیدار با اشکنازی: توافقات سازش جایگزین راهکار دو کشوری نیستند

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن بر لزوم از سرگیری مذاکرت جدی برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار دو کشوری و تشکیل کشوری فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس در چارچوب مرزهای 1967 میلادی تاکید کرد.

الصفدی در دیدار با «گابی اشکنازی»، همتای اسرائیلی خود تاکید کرد برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر چاره‌ای جز راهکار دو کشوری نیست.

الصفدی و اشکناری در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب آن بر تلاش‌ها به منظور آغاز مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی رایزنی کردند و الصفدی در این دیدار بر وحدت مواضع کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین و اصول ثابت درخصوص تحقق صلحی عادلانه و فراگیر تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن اظهار کرد، پس از آنکه اسرائیل کتبا بر پایبندی خود به توافقات امضا شده تاکید کرد، باید همکاری اقتصادی و امنیتی میان تشکیلات خودگردان اسرائیل از سر گرفته شود.

وی در ادامه بر لزوم متوقف‌سازی شهرک‌سازی و توسعه آن و تخریب منازل فلسطینی‌ها و اقدامات غیرقانونی که منجر به از بین رفتن همه فرصت‌های صلح عادلانه در منطقه خواهد شد، تاکید کرد.

الصفدی اظهار کرد: توافقات سازشی که اسرائیل با کشورهای عربی از امضا کرده است از جمله معاهده صلح میان اردن و اسرائیل نمی‌تواند جایگزینی برای حل مساله فلسطین بر اساس راهکار دو کشوری باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن در ادامه بر لزوم توقف اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل در مسجد الاقصی، حرم شریف و احترام به وضعیت قانونی و تاریخی این مناطق تاکید کرد.

دو طرف همچنین در این دیدار درباره موضوعاتی نظیر آب، حمل و نقل، ساماندهی به مبادلات تجاری، صادرات و تردد در گذرگاه‌های مرزی گفت‌وگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار