تب داغ مناظره دانش آموزی در نجف آباد اصفهان

اصفهان(پانا) _ مناظره ملی دانش‌‌آموزی، طرحی ابتکاری از طرف سازمان دانش‌آموزی است که از زمان مطرح شدنش با استقبال فراوان دانش آموزان و مدارس روبرو بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تب داغ مناظره دانش آموزی در نجف آباد اصفهان

انتخاب موضوعاتی که دغدغه دانش آموزان در زمان حاضر هست، اشتیاق آنان را برای صحبت کردن و شرکت در این مسابقه بیشتر کرده است.

تیم‌های دانش‌آموزی در هر شهرستان تشکیل شد و بر اساس موضع موافق یا مخالفشان در خصوص موضوعات گروه‌بندی شدند، به طوری که یک تیم مخالف و یک تیم موافق با موضوع مورد مناظره در مقابل هم قرار ‌گرفتند و هر تیم با توجه به موضع خود اقدام به جمع‌آوری مستندات علمی، تحلیل داده و جمع‌آوری نظرات پرداختند تا بتوانند بر اساس آنچه در قوانین مناظره بود، از موضع خود دفاع کنند.
اولین مرحله مناظره بین دانش آموزان شهرستان های تیران و نجف آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد در سالن زنده یاد پزشکی اداره آموزش و پرورش به صورت مجازی و در قالب ویدئو کنفرانس با تیم مقابل به مناظره پرداختند.
جلسه با حضور عبدالعظیمی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان و همچنین خانم مرتضویان کارشناس سازمان دانش آموزی شهرستان نجف آباد برگزار شد.
در ابتدای شروع جلسه، عبدالعظیمی ضمن تشکر از تلاش دانش آموزان، برگزاری این گونه مسابقات را فرصتی طلایی جهت کشف استعداد و بیان دغدغه های دانش آموزان مطرح کرد.
محققان و مناظره‌کنندگان تیم به همراه سرپرست گروه حنانه مقنی پور روبه‌روی هم نشسته بودند و داور مسابقه بهجت شریفی تمامی قوانین و دستورالعمل ها را متذکر شد.

« تاثیر محتوای کتب درسی بر تربیت دانش آموزان» موضوع این جلسه از مناظره بین دو شهرستان نجف آباد و تیران بود.

موضع هر تیم درباره موضوع این دوره از مناظره مشخص بود و مناظره کننده‌ اول از تیم موافق که شهرستان تیران بود، برای شروع صحبت هایش آماده شد.

تیم موافق (شهرستان تیران) در ابتدا با مطرح کردن موضوع، مناظره را شروع کردند و در ادامه صحبت در مورد مزایای محتوای کتب درسی در نظام جدید آموزشی را به عنوان نظر مثبت خود در این موضوع عنوان کردند.

تیم مخالف(شهرستان نجف آباد) در پاسخ از معایب و کاستی های محتوای کتب درسی گفت.
از جمله عدم بومی سازی محتوا، عدم آموزش عملی و کاربردی دروس، حجم زیاد محتوا نسبت به زمان کلاس، در نظر نگرفتن توانایی و استعداد دانش آموزان و...
مناظره کننده با آوردن مثال های زیاد و مستندات معتبر، اشکالات علمی کتاب های درسی را متذکر شد. در پایان هر دو تیم گفته های خود را جمع بندی و نتیجه گیری کردند.

مناظره‌ در هر گروه بعد از گذشت چهل دقیقه زمان نفس‌گیر و بحث داغ به اتمام رسید و فرم های داوری توسط داوران هر دو شهرستان به سازمان دانش آموزی استان اصفهان ارسال شد و در نهایت با جمع بندی امتیازات تیم شهرستان نجف آباد به عنوان برنده مسابقه اعلام شد.

پس از اعلام نتایج، تیم برنده باید برای برگزاری مرحله دوم مسابقات آماده شود.
قطعا شرکت در این مسابقه برای دانش‌آموزان شجاعت و اعتماد به‌نفس را نیز به همراه می‌آورد و می‌تواند فرصتی برای بیان خواسته‌ها، دغدغه ها و ایده‌های دانش‌آموزی باشد.

خبرنگار:حنانه مقنی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار