در گفت‌وگو با پانا:

غرضی: دعوای امتیازطلبی سیاسیون برکتی برای مردم ندارد

بدنه اصلاح‌طلبی از ستاد خود ناراضی است/طیف راست نمی‌توانند رضایت مردم را به دست بیاورند/ اصولگرایان سر قبری گریه می‌کنند که در آن هیچ مرده‌ای نیست

تهران (پانا) - وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی با بیان اینکه دعوای امتیازطلبی بین اشخاص و گروه‌های سیاسی، هیچ خیر و برکتی برای مردم ندارد، تاکید کرد نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان هیچگونه پیامی برای مردم ندارند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
غرضی:  دعوای امتیازطلبی سیاسیون برکتی برای  مردم ندارد

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه امروز ملت ایران یکپارچه است و همه چیز را فدای کشور می‌کنند، گفت: «ولی مردم با سیاست‌مداران رابطه خوبی ندارند.»

این چهره سیاسی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، اظهار کرد: «مردم به انتخابات مجلس پشت کردند و همه این قدرت اجتماعی را دیدند. مردم اگر احساس کنند رای‌ آن‌ها به نفع عموم مردم است در انتخابات شرکت می‌کنند ولی اگر مطمئن شوند که رای آن در جیب امتیازگران می‌رود، طبیعی است که پشت می‌کنند.»

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 با اشاره به فعالیت انتخاباتی برخی اشخاص از جمله رئیس دولت‌های نهم و دهم تاکید کرد: «آن چیزی که در صد سال گذشته شکست خورده است، تجمع حزبی است. در این مدت هر حزب و گروهی، برخی از امتیازهای عامه مردم را به نفع خودشان مصادره کردند. حزب جمهوری اسلامی، حزب مشارکت، حزب ایران نوین، جبهه آزادی، حزب توده همگی شکست خوردند. بنابراین این روشی که اشخاص برای جایگاه سیاسی به تشکیلات حزبی و گروهی تکیه می‌کنند، توفیقی ندارند، همانطور که نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان هیچگونه پیامی برای مردم ندارند.»

غرضی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل‌گیری شورای وحدت و شورای ائتلاف در جبهه اصولگرایان افزود: «معمولا اصولگرایان و طیف راست نمی‌توانند رضایت مردم را به دست بیاورند، اشخاص را اسم نمی‌آورم، اما از نظر مردم انتخابات مجلس نشان داد که دعوایی داخلی بین اصولگرایان هست و این ناشی از عدم رضایت بدنه اصولگرایان است که در نهایت شکست خورد. اصولگرایان سر قبری گریه می‌کنند که در آن هیچ مرده‌ای نیست.»

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «همینطور بدنه اصلاح‌طلبی هم از ستاد خود ناراضی است، به همین خاطر شاهد هستیم که دولت آقای روحانی امروز هیچ حمایتی از سوی اصلاح‌طلبان نمی‌شود.»

وزیر پیشین نفت درباره احتمال یکدست شدن نظام سیاسی کشور بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 افزود: «نظام سیاسی زمانی که با مردم و جامعه همراه باشد، مفید است. مثل 22 بهمن؛ اما اگر ستاد از خواسته‌ها و امتیازها و حقوق عامه مردم به سوی تعریف امتیازات برای خودش حرکت کند، بی‌نتیجه خواهد بود.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «افراد با هم می‌جنگند تا قدرت سیاسی را در چنگ بگیرند، در چهل سال گذشته هم برای خودشان امتیاز درست کردند. بنابراین به هیچ وجهی در این دعوای امتیازطلبی، هیچ خیر و برکتی شامل مردم نشده است.»

وی گفت: «جوانگرایی متمایل به عدالت است، جوانگرایی منتهی به حقوق عامه است، جوانگرایی یعنی امتیاز را برای مردم و عامه مردم می‌خواهد. صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی ناظر بر توجه به جامعه و فقراست.»

سیدمحمد غرضی به تحولات جهانی و رویارویی قدرت‌ها با یکدیگر نیز اشاره و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدید را نپذیرفته است. در چهل سال گذشته همه دشمنان ایران مایوس شدند. ملت ایران تهدید نمی‌پذیرد. ملت یکپارچه است و فرصت خوبی برای رشد اجتماعی و اقتصادی فراهم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار