بحری‌زاده: نقش پذیری دانش‌آموزان عامل مهم تحقق امور تربیتی است

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد نگاه بخشی به امور تربیتی یک نگاه بی ثمر است برای خروجی تربیت باید امور ما سیستمی و هم افزا باشد تا سیمای تربیتی دانش‌آموزانی که از دالان ۱۲ ساله آموزش و پرورش خارج می‌شوند تصویر مطلوب تربیت و سند تحول باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: نقش پذیری دانش‌آموزان عامل مهم تحقق امور تربیتی است

اسماعیل بحری‌زاده در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی اقیانوسی از موقعیت‌های تاثیرگذار تربیتی را فراروی دانش‌آموزان قرار داده است اظهار کرد: فعالیت‌های این معاونت متناسب با ذائقه‌های مختلف دانش‌آموزان طراحی و در معرض آنان قرار گرفته است تا زمینه ساز تحقق تحول تمام ساحتی شود قطعا حضور دانش‌آموزان و نقش پذیری آنان منجر به تحقق تربیت مدنظر نظام تعلیم و تربیت است.

وی تربیت را یک امر پیچیده و سیستمی دانست و گفت: تربیت از عوامل مختلفی تشکیل شده که این عناصر و اجزا باید یک پیوستگی مشخصی داشته باشند و همسو باهم حرکت کنند تا تربیت در رفتار دانش‌آموزان متجلی شود.

بحری‌زاده ادامه داد: برهمین اساس باید امور تربیتی نیز سیستمی باشد و نگاه بخشی یک نگاه بی ثمر است برای خروجی تربیت باید امور ما نیز سیستمی و هم افزا باشد تا سیمای تربیتی دانش‌آموزانی که از دالان ۱۲ ساله آموزش و پرورش خارج می‌شوند تصویر مطلوب تربیت و سند تحول باشد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه عوامل موثر در تربیت همچنین عوامل مانع از تربیت زیاد هستند بیان کرد: عامل شاخص‌ها و هدف گذاری اگر درست باشد برکات خوبی در موفقیت تربیت به همراه دارد؛ شاخص‌ها پیشران رفتار و رفتارها پیشران عملکردها هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در سازمان دانش‌آموزی نقش پذیری را داریم که اگر دانش‌آموزان در فعالیت‌ها نقش پذیری کنند تربیت دانش‌آموز محقق می‌شود افرود: شاخص کنکور در پایان دوره تحصیل دانش‌آموز یک شاخص مهم است که فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بحری‌زاده عنوان کرد: برای برون رفت از مشکلات باید مدرسه و عوامل انسانی آن، سازمان خانواده، سازمان جامعه و تمام عناصر موثر بر تربیت همسو شوند تا اتفاقی برای دانش‌آموز بیفتد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ضمن توصیه ای به والدین گفت: باید درباره باورها و تربیت فرزندان خود حساس باشید. با مرور فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که چندبار از کلمه جنگ در تربیت نام برده اند و تاکید کردند هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان حائز اهمیت است لذا مربیان پرورشی ما در این جنگ و عرصه باید مسلح به زیرساخت‌ها باشند.

وی در پایان تربیت جوان مومن انقلابی را ماموریت مهم نهاد امور تربیتی دانست.

۴ اصل جدی در حوزه پرورشی با محوریت قرآن

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای امور تربیتی که نهال درخت تنومند پرورشی را کاشته اند اظهار کرد: بالاترین مرتبه شکر نماز است که از خداوند شکرگذاری می‌کنیم اکنون نیز باید از تمام افرادی که نهاد امور تربیتی را نگاه داشتند تشکر کنیم.

وی افزود: بنابر تاکید مقام معظم رهبری که متذکر شدند برایند فعالیت‌های ما به سمت اسلام است، و با توجه به فعالیت‌های گذشته درمی‌یابیم‌ که وظایف مربیان پرورشی به نحو شایسته ای به عنوان سربازان گمنام آموزش و پرورش انجام شده است.

مسیب‌زاده با بیان ۴ اصل جدی در حوزه پرورشی با محوریت قرآن ادامه داد: محوریت مدرسه و نقش دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها و تحقق تربیت تمام ساحتی؛ فراگیری در عین اثربخشی؛ توسعه مشارکت و مشارکت پذیری؛ توجه به کارهای گروهی از جمله این محورهاست.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان بر خواندن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: ارزش‌های انقلاب به برکت خون شهداست که باید حافظ آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار