در گفت‌وگو با پانا:

لاله افتخاری: آیت‌الله رئیسی در رأس کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات 1400 قرار دارد

آمدن یا نیامدن محمدباقر قالیباف در انتخابات به نظر جمعی بستگی دارد/ عقل، مصلحت و شرع حکم می‌کند اصولگرایان به وحدت برسند/ اصولگرایان باید بر سر اصول به توافق برسند نه سهم‌خواهی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از اقبال خوبی برخوردارست، گفت «آمدن یا نیامدن محمدباقر قالیباف با احتمال کاندیداتوری رئیسی، اما به نظر جمعی بستگی دارد.»

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
لاله افتخاری: آیت‌الله رئیسی در رأس کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات 1400 قرار دارد

لاله افتخاری از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان درباره مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 به پانا گفت: «حضرت آقا در سخنرانی اخیرشان هرآنچه که لازم بود را بیان کردند و نسبت به حضور مردم تاکید داشتند. البته مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و دینی نیز بارها در مناسبت‌های مختلف مانند تشییع پیکر شهید سلیمانی، 22 بهمن و... نشان دادند که پای نظام ایستاده‌اند.»

این فعال سیاسی اصولگرا حضور مردم در انتخابات آینده را حداکثری ارزیابی کرد و افزود: «50 درصد از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و روز گذشته در همایش شورای وحدت نیز به نقش بانوان در حماسه سال 1400 تاکید شد. حضور مردم باعث تداوم حکومتی قوی و مستقل خواهد شد، بنابراین همه برای برگزاری انتخاباتی پرشور باید تلاش کنند.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «انتخابات در زمان طاغوت امری تشریفاتی بود و برای رسیدن به این حق بسیاری از عزیزان جانشان را فدا کردند. پس عقل و شرع حکم می‌کند که مسلمان و غیرمسلمان به موضوع انتخابات توجه داشته باشند.»

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات پیش‌رو را آینده‌ساز و مهم توصیف کرد و گفت: «هر کسی که به دنبال مطالبه‌گری است یا خواهان ایرانی آباد و قدرتمندست باید در انتخابات مشارکت کند.»

وی با تأکید بر اینکه همه کاندیداها نمی‌توانند دارای تمام تخصص‌ها باشند، افزود: «به عقیده من، داشتن شخصیت کاریزمای دینی- مذهبی و سابقه مدیریتی موفق می‌تواند یکی از مولفه‌های مهم برای سپردن عنان اجرایی مملکت به چنین کاندیدایی باشد. در غیر اینصورت مردم نباید صرفاً به شعار و برنامه‌های بدون پشتوانه کاندیداها اعتماد کنند.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به برنامه‌های شورای وحدت درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: «تلاش‌ و رایزنی‌هایی برای وحدت نیروهای انقلاب، نظام، دلبستگان ایران و راه امام در حال انجام است تا کاستی‌های گذشته با این اتفاق جبران شود. بنابراین امیدواریم تا مذاکرات هرچه زودتر به نتیجه برسند. عقل، شرع و مصلحت حکم می‌کند اصولگرایان به وحدت برسند، اما بر سر اصول و نه برای سهم‌خواهی باید وحدت شکل‌ بگیرد.»

نماینده پیشین مجلس با تأکید بر اینکه شورای وحدت چترش را برای تمام احزاب و گروه‌های اصولگرا باز کرده است، افزود: «جبهه پایداری هم بخشی از نیروهای انقلاب بحساب می‌آید؛ نیروهای انقلاب برای رسیدن به وحدت باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند. ما از ظرفیت‌ نامزدهای درون حزبی و غیرحزبی استفاده خواهیم کرد تا نامزد واحدی را مورد حمایت قرار دهیم.»

وی تصریح کرد: «آیت‌الله رئیسی در میان اصولگرایان از اقبال خوبی برخوردارست، اما باید اقتضائات، مصالح، مسائل و شرایط خود ایشان را هم مورد توجه قرار داد. از الان نمی‌توان گفت که آقای رئیسی نامزد نهایی است یا خیر و باید مقدمات کار سپری شود. اما ایشان در رأس کاندیداها و نامزدهای پیشنهادی قرار دارند. آمدن یا نیامدن آقای قالیباف با احتمال کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی، اما به نظر جمعی بستگی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار