شگفتی پزشکان از وجود حجم بالای ویروس کرونا در بدن یک نوزاد

تهران (پانا) - در میان بیش از ۲۰۰۰ کودک تحت درمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در "بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی"، یک نوزاد تازه متولد شده شرایط غیرمعمولی داشته است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شگفتی پزشکان از وجود حجم بالای ویروس کرونا در بدن یک نوزاد

به گزارش ایسنا،‌ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در این باره آورده است: بیشتر کودکان آلوده به این ویروس علائم محدودی از خود بروز می‌دهند و حتی آنهایی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نیز اغلب علائم خفیف دارند.

اما پزشکان زمانی حیرت زده شدند که بار ویروسی موجود در بدن این نوزاد را اندازه گرفتند. آزمایش‌ها نشان داد که مقدار حجم ویروس کرونای موجود در بدن این نوزاد ۵۱ هزار و ۴۱۸ برابر بیشتر از متوسط بار ویروسی در بدن سایر اطفال مبتلا به این بیماری بود. همچنین وقتی اخیرا توالی ژنی ویروس در بدن این نوزاد را بدست آوردند، گونه ای از ویروس کرونا را پیدا کردند که قبلا ندیده بودند.

روبرتا دبیاسی، رئیس بیماری‌های عفونی در این بیمارستان با این که می‌داند نمی‌تواند از یک مورد خاص نتیجه‌گیری کلی کند اما این مشاهدات زنگ خطری را به صدا درآورده است. هنگامی که محققان مطالعات بیشتری روی این مورد خاص انجام دادند شواهدی یافتند مبنی بر اینکه یک نوع جهش موسوم به N۶۷۹S در گونه ویروسی موجود در بدن این نوزاد مشاهده شده که احتمال در منطقه آتلانتیک میانی در حال شیوع است.

هنوز کسی نمی‌داند آیا مورد مشاهده شده در این نوزاد که در حدود شهریور ماه، بیماری او تشخیص داده شد و اکنون بهبود یافته است، یک مورد اتفاقی، نشانه ای از اتفاقات آینده و یا بخشی از تغییرات نگران کننده‌ای است که تاکنون در عرصه شیوع این بیماری رخ داده مانند تمام انواع جدید و مسری تر ویروس کرونا که هم‌اکنون در سراسر جهان در حال انتشار و رقابت باهم هستند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جرمی لوبان، یک ویروس شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست در این باره گفت: بار ویروسی در بینی این نوزاد به خودی خود، تکان دهنده و قابل توجه بود. هرچند هنوز مطمئن نیستیم که این حجم بالای ویروسی به دلیل جهش N۶۷۹S است یا فقط به این دلیل است که یک نوزاد تازه متولد شده با سیستم ایمنی نابالغ بوده و همین نکته به ویروس اجازه داده که خارج از کنترل تکثیر شود.

اگر چه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما تعداد موارد ابتلای به آن در این گروه سنی در یک سال اخیر رو به افزایش است.

بنابر آمارهای رسمی آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹ میلیون مبتلا و بیش از ۵۲۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار