معاون وزارت بهداشت:

نرخ فرسودگی بیمارستان‌ها به زیر ۴۰ درصد رسید

تهران (پانا) - به‌گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت عمر ساختمان‌ها از حدود ۲۴ سال به حدود ۱۰ سال رسیده، نرخ فرسودگی بیمارستان‌ها از ۵۳ درصد به زیر ۴۰ درصد رسیده است و ۹۴ درصد بیمارستان‌هایی که فرسودگی داشتند و نیاز به بازسازی داشته و در برابر زلزله و سایر بلایا مقاومت لازم را نداشتند، عمدتا شناسایی شده و مشکلاتشان به میزان زیادی رفع شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ فرسودگی بیمارستان‌ها به زیر ۴۰ درصد رسید

به گزارش وبدا، سیدکامل تقوی‌نژاد در مراسمی در حاشیه بازدید از پروژه رو به اتمام مهدی کلینیک تهران که با حضور دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی ریاست جمهوری انجام شد، با اشاره به مسیری که برای ساخت این پروژه طی شد، گفت: پروژه مهدی کلینیک در اواسط کار با پیچیدگی هایی همراه شد که ما با دستور دکتر نمکی ورود کرده و با کمک سایر دوستان ساماندهی های لازم را ایجاد کردیم.

سلامت مردم اولویت دولت

وی همچنین از اتمام ۲۸۰ پروژه درمانی و ۱۱۰۰ پروژه بهداشتی در کشور تا تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: انصافاً در سال‌های اخیر وعده دولت در اینکه سلامت مردم اولویت درجه ‌یک کشور شود تحقق ‌یافته است و پیشرفت‌های زیادی هم در بخش سلامت و هم محیط ‌زیست صورت گرفته است و از این منظر دولت کارنامه درخشانی دارد که نمودش را در پاندمی کرونا دیدیم. در حالیکه بسیاری از کشورهای برجسته جهان در برابر این بیماری زانو زدند. اگر نبود این زیرساخت ‌های سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری، توسعه بهداشت و درمان تا این حد میسر نبود. خدا را شاکریم که به ما توفیق خدمت داد.

در توسعه زیرساخت‌های سلامت انقلاب ایجاد شده است

وی با بیان اینکه در پیشبرد این پروژه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان امام خمینی (ره)، کمک های شایانی کردند، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه های بهداشتی و درمانی زیادی را در حوزه سلامت پیش می بریم. زمانیکه گزارش پروژه ها را خدمت رییس جمهوری ارائه می کردم، ایشان فرمودند من در تمام بخش می گویم که تحول ایجاد شده، اما در نظام سلامت و توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان، انقلاب ایجاد شده است.

تقوی نژاد عنوان کرد: عمر ساختمان ها از حدود ۲۴ سال به حدود ۱۰ سال رسیده، نرخ فرسودگی بیمارستان ها از ۵۳ درصد به زیر ۴۰ درصد رسیده است و ۹۴ درصد بیمارستان هایی که فرسودگی داشتند و نیاز به بازسازی داشته و در برابر زلزله و سایر بلایا مقاومت لازم را نداشتند، عمدتا شناسایی شده و مشکلات به میزان زیادی رفع شده است.

افزایش ظرفیت اکسیژن ساز کشور به ۳۹۰ هزار لیتر در دقیقه

وی ادامه داد: آنچه که تحت عنوان ظرفیت اکسیژن ساز در کشور داریم، قبل از سال ۹۲ حدود ۹۲ هزار لیتر در دقیقه بود، اما در سال ۹۹ حدود ۹۸ هزار لیتر در دقیقه اکسیژن ساز ساختیم، یعنی ما در یک سال که سال تحریم اقتصادی و فشار حداکثری بوده، به اندازه قبل از سال ۹۲ در این بخش ظرفیت ایجاد کردیم و اکنون ظرفیت اکسیژن ساز ما، ۳۹۰ هزار لیتر در دقیقه است.

وی ادامه داد: قبل از سال ۹۲ به ۲۰ هزار نفر همزمان می توانستیم اکسیژن برسانیم، اما اکنون ۶۵ هزار نفر به طور همزمان می توانند اکسیژن دریافت کنند. این موفقیت از دستاوردهایی است که در این دولت حاصل شد.

افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت تخت های ویژه در دولت دوازدهم

تقوی‌نژاد تصریح کرد: حدود ۳۵ درصد از ظرفیت تخت های ویژه ما در سال جاری ایجاد شده است، ۶۵ درصد از ظرفیت تخت های ویژه ای که در حال حاضر داریم مربوط به همین دولت است.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت که چند بیمارستان در تهران فقط متعلق به شهروندان تهرانی نیست بلکه متعلق به تمام کشور است، گفت: جمعیت بیش از ۲ میلیونی غرب تهران قبل از این دولت، هیچ تخت بیمارستانی نداشت، درحالیکه امروز ۵ پروژه را در غرب تهران پیش می بریم. شهر قدس دو هفته پیش افتتاح شد، ملارد تا پایان سال جاری و فردیس تا پایان بهار ۱۴۰۰ افتتاح می شوند و پروژه دوم اسلامشهر و شهریار نیز در حال پیشرفت فیزیکی قابل قبول است.

ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های شهر تهران

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد، ۳۸۰۰ تخت بیمارستانی در شهر تهران تا پایان این دولت می توانیم راه اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا منابع مورد نیاز برای تامین تجهیزات این پروژه ها را نیز دریافت کنیم تا در کنار عشق و دلدادگی کادر بهداشت و درمان برای خدمت به مردم عزیز کشورمان، زیر ساخت هایی قوی در حوزه سلامت نیز فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار