تشریح اقدامات دانشگاه تربیت مدرس در دروان کرونا

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه در زمینه مبارزه با کرونا، گفت در زمینه تهیه واکسن کرونا و داروی درمان نارسایی‌های ریه و بیماری‌های تنفسی، با مشارکت وزارت بهداشت نتایج خوبی حاصل شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات دانشگاه تربیت مدرس در دروان کرونا

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمد تقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در آیین اختتامیه جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان با عنوان «زندگی دست یاریگر توست»، گفت: دانشگاه تربیت مدرس به جز حوزه‌های فرهنگی و امور اجتماعی، فعالیت‌های متنوعی را نیز در زمینه مقابله با کرونا در این دوران طراحی و مدیریت کرد.

وی در این آیین که عصر روز چهارشنبه (ششم اسفند) به صورت مجازی و حضوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه جامع وزارت علوم است که دانشکده علوم پزشکی هم دارد، گفت: این دانشگاه در زمینه تهیه واکسن کرونا و داروی درمان نارسایی‌های ریه و بیماری‌های تنفسی که با مشارکت وزارت بهداشت انجام داد، به نتایج خوب و به مرحله تولید رسیده است که مهم‌ترین دستاورد در این دوره بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه دیده‌بانی کرونا، مبتکر ایجاد و انتشار بولتن‌های آموزشی بودیم که همه اساتید در زمینه آینده کرونا به اظهار نظر و تحقیق برای آینده کشور پرداختند و در این زمینه نیز ۴۵ بولتن پزشکی و ۱۰۱ بولتن غیرپزشکی متاثر از سایر علوم منتشر شد و در سطح دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم هم مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: این دانشگاه با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با کمک دانشکده علوم پزشکی خود به بومی‌سازی دستورالعمل‌های بهداشتی با محیط‌های دانشگاهی پرداخت و امکانی فراهم کرد تا با ایجاد آزمایشگاه ویژه ‌ای در مرکز بهداشت دانشگاه از تمام دانشجویان و افراد مشکوک به ویروس کرونا تست گرفته و تشخیص به موقع داشته باشیم.

احمدی یادآور شد: همچنین در زمینه تولید کیت‌های تخصصی آر.ام.ای و سلول درمانی و موارد متعدد دیگر نیز موفقیت‌های خوبی داشتیم که با همکاری بنیاد برکت در مرحله تولید انبوه است و این اقدامات بهار آینده نقش موثری در رفع نگرانی‌های دوره کرونا خواهد داشت.

به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس، این دانشگاه میزبان طرح آمایش تولید محتوا برای حفظ سلامت روان دانشجویان نیز بود و امیدواریم این طرح در آینده نزدیک ثمرات خود را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار