به مناسبت روز امور تربیتی؛

شکوهی: آموزش و پرورش به مربیان امور تربیتی نیاز دارد که در مدارس کارساز باشند

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به مناسبت روز امور تربیتی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: آموزش و پرورش به مربیان امور تربیتی نیاز دارد که در مدارس کارساز باشند

متن پیام مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به مناسبت ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

تربیت انسان‌هایی آگاه، خردورز، باورمند به ارزش‌های انسانی و برخوردار از فضائل و خصائل متعالی، همواره از اهداف بلند آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. چنین هدفی که برخاسته از تعالیم راهگشای دین مبین اسلام است، جز با بهره‌گیری از معلمان و مربیانی مؤمن و معتقد به اهداف تربیتی و پرورشی و بدون وجود ساختار و سازمانی منسجم، هدفمند و پایدار میسر نبود.

همین احساس نیاز به چنین پایگاه و جایگاهی بود که به بنیان‌گذاری نهاد پر برکت امور تربیتی در آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی انجامید. آن هم با ابتکار و اعتبار شهیدان رجایی و باهنر که هر دو از دل‌سوزترین معلمان مسلمان این سرزمین و در شمار کهنه‌کاران عرصه تعلیم و تعلم اسلامی بودند.

اینک پس از چهل و یک سال از تأسیس این نهاد ارزشمند، آموزش و پرورش ما همچنان نیازمند استمرار خدمات آن است و البته با در نظر داشت این نکته مهم و اساسی که وضعیت اجتماعی، فرهنگی و به تبع آن تربیتی امروز ما با چهل سال پیش بسیار متفاوت و از هر لحاظ پیچیده‌تر شده است.

ما امروز متناسب با شرایط پیچیده فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جهان و نیز متناسب با تغییر خواست‌ها و انتظارات نسل جدید و همچنین تمرکززدایی ناخواسته از نظام تعلیم و تربیت، نیازمند تجدید نظرهای اساسی در ساختار و نیز بازتعریف وظایف و مسئولیت‌های امور تربیتی هستیم. تردیدی نیست که با ابزارها ، روش ها و امکانات چند دهه پیش نمی‌توان به استقبال مسائل امروزی رفت. از این روی آموزش و پرورش ما به مربیانی نیاز دارد که با همان اعتقاد و باور و مسئولیت‌پذیری مربیان نسل‌های نخستین امور تربیتی، با بهره‌مندی از دانش و مهارت‌هایی که جوابگوی نیازها و پرسش‌های امروز باشد و نیز بهره‌مندی از همه‌ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، چراغ پرفروغ امور تربیتی را همچنان فراراه آموزش و پرورش و فرزندان عزیز ما روشن بدارند و پیش و بیش از همه خود به این نکته مهم توجه و باور داشته باشند که وجود و حضور مؤثر، پویا و مبتکرانه‌شان می‌تواند همچنان در مدارس ما و برای دانش‌آموزان ما در همه مقاطع مؤثر و کارساز باشد.

این جانب در آستانه سالگرد تأسیس نهاد امور تربیتی و نیز به مناسبت هفته گرامی داشت تربیت اسلامی، ضمن تبریک و تهنیت به همکاران عزیزم در حوزه امورتربیتی و مشاوره، به تمامی خدمتگزاران پیشین و کنونی این نهاد گرامی، ابراز احترام می‌نمایم و به‌خصوص یاد و خاطره شهیدان سرافراز این عرصه را که مدال آوران افتخار و عزت در میدان مجاهدت و شهادت بودند، گرامی می‌دارم.

از خداوند بزرگ توفیق روزافزون همه ی همکاران عزیزم را در مدارس و نیز حوزه‌های ستادی خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار