جدیدترین شماره نشریات رشد «برهان ریاضی متوسطه دوم و آموزش زیست‌شناسی» منتشر شد

تهران (پانا) - جدیدترین شماره فصلنامه‌های رشد «برهان ریاضی دوره متوسطه دوم و آموزش زیست‌شناسی» توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین شماره نشریات رشد «برهان ریاضی متوسطه دوم و آموزش زیست‌شناسی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مجلات رشد به‌عنوان جزئی از برنامه درسی، در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی تولید و در دو گروه ماهنامه‌ها (دانش‌آموزی - بزرگسال) و فصل‌نامه‌های تخصصی (علوم انسانی و علوم پایه و فنی) منتشر می‌شوند.

دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد برهان ریاضی دوره متوسطه دوم (دوره سی‌ام، شماره پی‌درپی 118، زمستان 1399) از گروه فصلنامه‌های دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه 2 در 48 صفحه منتشر شد.

مخاطبان فصلنامه رشد برهان ریاضی دوره متوسطه دوم در زمستان این مطالب را می‌خوانند: مجموعه احاطه‌گر و کاربرد آن در رنگ‌آمیزی گراف، چیستی فلسفه ریاضیات به زبان ساده، کلیدی بهر قفل رزق!، هندسه «کاغذ» و «تا»، روش نقطه اِکستِرِما؛ (روش ابتکاری حل معادله درجه دوم)، سرزمین ستاره‌ها: بهاءالدین عاملی (شیخ بهایی)، خاستگاهِ تدوینِ منطق، برهان خلف، و ...

همچنین دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش زیست‌شناسی (دوره سی و چهارم، شماره پی‌درپی 116، زمستان 1399) از گروه فصلنامه‌های علوم پایه برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در 48 صفحه منتشر شد. در این شماره از رشد آموزش زیست‌شناسی مطالبی از جمله کنکور یعنی با هم دویدن، آنچه لازم است معلمان زیست‌شناسی درباره ویروس SARS-CoV-2 بدانند، بی‌ مرگیِ انسان، عبورِ کنکور از برنامه و کتاب ‌درسی، نمایش تقسیم سلولی میتوز، گیاهان دامنه جنوبی ارتفاعات البرز مرکزی، شمیرانات و رودبار قصران، طراحی اجزای آموزشی معلم ساخته و تعاملی برای درس زیست‌‌شناسی، لاغری و مرکبات و ... منتشر شده است.

فصلنامه رشد برهان ریاضی دوره متوسطه دوم به سردبیری حمیدرضا امیری و فصلنامه رشد آموزش زیست‌شناسی به سردبیری محمد کرام‌الدینی و با نظارت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی منتشر می‌شوند.

همچنین در لینک آرشیو مجلات رشد (به آدرس https://www.roshdmag.ir/u/22h) همه شماره‌های مجلات رشد از پاییز 1388 تا زمستان 1399 به‌صورت فایل PDF رایگان منتشر شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار